PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV w obcym języku+ klauzula o przetwarzaniu danych?? › Re: CV w obcym języku+ klauzula o przetwarzaniu danych??
    From: "Aganieshka" <n...@s...op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV w obcym języku+ klauzula o przetwarzaniu danych??
    Date: Wed, 23 Jun 2004 08:01:51 +0200
    Sender: n...@o...pl@host-ip194-193.crowley.pl

    W niusie 4...@n...onet.pl,
    mufina raczyl(a) sie wypowiedziec nastepujaco:

    > Czy ktoś mi może pomóc i odpowiedzieć na pytanie czy wysyłając CV w
    > języku obcym (np. francuskim) do polskiej firmy powinnam zamieściś
    > tez klauzulę o zgodzie na przetwarzanie moich danych osobowych dla
    > potrzeb rekrutacji ?? Jeżeli tak, to w jakim języku, polskim czy
    > francuskim??

    moze troche offtopicznie: rozmawialam kiedys ze znajomym prawnikiem, ktory
    stwierdzil, ze te klauzule sa zupelnie niepotrzebne, bowiem ustawa o
    ochronie danych osobowych zawiera liste sytuacji kiedy dopuszczalne jest
    przetwarzanie danych.

    Art. 23
    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o
    usunięcie dotyczących jej danych,
    2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku
    wynikającego z przepisu prawa,
    3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą,
    jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed
    zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą (...)

    i:
    http://www.giodo.gov.pl/266/id_art/971/j/pl/

    pracodawca ktory żąda dodatkowej klauzuli nie orientuje sie w obowiazujacym
    ustawodawstwie. wg niego (tzn znajomego prawnika) takie wymaganie ze strony
    agencji rekrutacyjnych to objaw totalnego braku profesjonalizmu.
    :)
    sie zastanawiam czemu, skoro ma racje, i tak wszyscy domagaja sie tych
    klauzul:)

    pzdr, aga

    --
    Teksańczyk okazał się człowiekiem dobrodusznym, koleżeńskim
    i miłym. Po trzech dniach wszyscy mieli go po dziurki w nosie.