PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV - język obcy

  • 21. Data: 2006-09-15 14:35:57
    Temat: Re: CV - język obcy
    Od: "zalinka" <l...@o...pl>

    Użytkownik "kondi" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:eeban0$be9$1@inews.gazeta.pl...
    cef napisał(a):

    > Nieważne ile zajmie,
    > ważne, że obronisz.
    > Niektórzy potrafią to docenić.

    a mnie to strasznie denerwuje kiedy ktos w swoim cv pisze, ze ma taka a taka
    znajomosc jezyka, a potem wychodzi na to, ze owszem i dobrze zna jezyk, ale
    tylko biernie.
    ja np rozumiem bardzo dobrze j. flamandzki, a w zyciu nie wpisalabym sobie
    go do cv! dla mnie osobiscie znajomosc jezyka to rozwniez umiejetnosc
    czynnego poslugiwania sie nim. posiadanie certyfikatow, o ktorych ktos
    wspomnial, oczywiscie nie jest jednoznaczne z dobra znajomoscia jezyka - ale
    ktos kto ma taki certyfikat musial na egzaminie rozmawiac i zostal za to
    oceniony!
    moim zdaniem powinno w cv oceniac swoje umiejetnosci wg europejskiego
    systemu opisu ksztalcenia jezykowego:

    http://www.britishcouncil.org/pl/poland-recognition-
    of-cambridge-efl-exams.htm

    wtedy nie ma problemu. cerertyfikat jednak o czyms swiadczy, a slowo "dobra
    znajomsc" czy "bardzo dobra" jest raczej wzgledne.

    pozdrawiam

    magda

  • 22. Data: 2006-09-15 15:01:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    zalinka wrote:
> [...]
    >

    > wtedy nie ma problemu. cerertyfikat jednak o czyms swiadczy, a slowo "dobra
    > znajomsc" czy "bardzo dobra" jest raczej wzgledne.

    Jeśli ktoś egzamin zdał 10 lat temu, a potem go nieużywał, to certifikat
    moze upiekszać tylko ścianę. Ale faktem jest, że opis znaomości języka
    jednym słowem jest bez sensu, tyle, ze na CV ciężko to przedstawić. Opis
    przedstawiony... bo ja wiem, on jest dobry dla ogolu, do pracy nie
    zawsze, tu istotna moze byc znajomosc slownictwa branzowego, znajomosc
    schematow uzywanych ect. Dlatego jak komus na prawde zalezy na wlasciwej
    ocenie stopnia, to przede wszystkim doda arkusz do wypelnienia, gdzie
    beda rozpisane na czynniki pierwsze istotne dla niego elementy jezyka, a
    dodatkowo z osob ktore szczegolowo ocenily swoja znajomosc wybierze te
    ktore poddac zawsze moze egzaminowi. Samo CV ma to do siebie, ze posiada
    tylko informacje natury bardzo ogolnej.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl