PracaGrupypl.praca.dyskusjeCITIBANK znowu rekrutuje "konsultantów" › Re: CITIBANK znowu rekrutuje "konsultantów" (długie)
    From: Marek Pawłowski <m...@z...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CITIBANK znowu rekrutuje "konsultantów" (długie)
    Date: Fri, 23 Jan 2004 16:07:11 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@pn128.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Przepraszam, że nie pod tekstem, ale moje uwagi (ze strony pracodawcy) są w
    tekście.

    Użytkownik " Kamil" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Znowu pojawiły się ogłoszenia na doradcę d/s kart kredytowych w Citibank
    > [...]
    > NA POWYŻSZYCH STANOWISKACH ZAPEWNIAMY:
    > Umowę o pracę
    > Samochód służbowy uzależniony od sprzedaży
    > Telefon komórkowy

    Powyższych warunków nie obiecuję i nie zapewniam

    > Motywujące wynagrodzenie &#8211; stałą pensję, premię i prowizję
    > uzależnioną od osiąganych efektów
    > Możliwość rozwoju zawodowego i ciekawy program szkoleń

    Poza stałą pensją resztę realnie gwarantuję na poziomie na tyle wysokim, że
    jeśli komuś pozwolę pracować dla mnie przez 2 miesiące (jeśli widzę, ze chce
    pracować) - trzyma się rękami i nogami, żeby nie "odpaść".

    > Pracę w dobrze zorganizowanej firmie

    I to jest pytanie, czy dobrze zorganizowana firma to firma, która obiecuje
    złote góry i wspomaga sprzedaż przez konkursy i szkolenia, ale "idź i
    przynieś umowy, a gdzie pójdziesz i z kim się umówisz - twoja sprawa". U
    mnie sprzedaż wygląda inaczej: konsultant zawsze ma przygotowany teren -
    uprzedzonych ludzi o tym, że do nich przyjdzie. Szkolenia zresztą też są -
    co tydzień, ale ten fakt, że konsultant nie jest zdany na własną inicjatywę
    w poszukiwaniu klientów powoduje, że nie tylko ma konkretne efekty sprzedaży
    (i wysokie dochody), ale nie myśli o zmianie zawodu.
    Dobrze zorganizowana firmna to nie tylko sprawne rozliczenia, ale - dla
    sprzedawców - zorganizowanie "terenu". I nie spotkałem się do tej pory w
    żadnym banku z taką organizacją pracy, która REALNIE wspiera sprzedawcę
    terenowego.

> [...]
    > Motywujące wynagrodzenie: najniższa krajowa (z tego opłacasz własną
    komórkę,
    > paliwo do własnego samochodu i co tam jeszcze potrzeba do bycia dobrym
    > naganiaczem).
    > Premia i prowizja: jak sprzedasz 10 kart to dostaniesz tyle, jak15 to
    tyle,
    > jak 20 to tyle... itd.
    > Za sprzedanie 20 kart dają jako takie pieniądze, po czym wnioskuję, że
    > sprzedaż pięciu kart tygodniowo to nie lada wyczyn.
    > Dobrze zorganizowana firma to było tanie biuro w obskurnym biurowcu i dwie

    Wszystko się zgadza, ale przy ostatnim zdaniu nie bardzo. W wielu bankach
    zatrudniających akwizytorów kart są wspaniale urządzone biura. I co z tego
    wynika dla ciebie? Dobre samopoczucie?
    Wyznaję zasadę - otwieram biuro skromne, przeznaczając zarobione pieniądze
    na wyższe prowizje i zorganizowanie dla konsultantów w terenie możliwości
    sprzedaży. Cieszą się sprzedawcy, cieszę się i ja: wysokie obroty, bo
    warto...

    > Hmmm... nie wiem jakim trzeba być naganiaczem-magikiem żeby na tym
    zarobić.

    Trafiłeś w sedno! Poszukaj tam takiego "magika" co pracuje na tym stanowisku
    dwa lata...

    > A tak poza tym to ok! Pani była ładna i sympatyczna i oczywiście
    zaoferowała
    > mi tą robotę.
    > Niestety ja głupi jakiś jestem i podziękowałem. Może nie powinienem?

    Wystarczy zauważyć częstotliwość naborów dla danej firmy... Ja nabór
    ogłaszam tylko wtedy, jak otwieram nowe biuro, albo jak muszę wymienić na
    nową osobę kogoś, kto uważa, że już za dużo zarobił i trudno zmienić u niego
    ten pogląd.
    Obecnie też przyjmę kogoś w Chorzowie oraz Częstochowie. Zapraszam takich,
    co:
    1. są świadomi faktu, że minimum przez kilka godzin dziennie muszą odwiedzać
    obcych sobie (ale uprzedzonych wcześniej) ludzi,
    2. są pewni, że potrafią prowadzić skuteczne rozmowy sprzedażowe lub
    potrafią szybko nauczyć się tego od nas,
    3. są systematyczni i solidni (przygotowanie terenu kosztuje dużo)
    4. przedkładają wyższy dochód nad (złudny) komfort "etatowy", czyli chcą
    pracować na własny rachunek i ryzyko.

    Nie daję umowy o pracę z przyczyn egoistycznych: lubię dobrze zarabiać.
    Ale zarabiam dzięki temu, że daję zarobić innym. Wykładam sporo na to, żeby
    sprzedawca miał możliwość uzyskania takich dochodów i NIE CHCĘ kandydatów,
    którym bardziej zależy na gwarantowanym dochodziku z umową, niż na
    pieniądzach.
    Po ogłoszeniu o zatrudnieniu konsultanta z własną działalnością i
    realnie wysokimi dochodami (najlepsi konsultanci "wyciągają" ponad 10.000zł)
    oraz pracownika biurowego z umową o pracę i pensją "minimalną krajową", po
    weryfikacji listów motywacyjnych zostało kilkudziesięciu kandydatów na
    pracownika biurowego i jeden na konsultanta. Pozostali kandydaci na
    konsultanta nie zauważyli, że proponuję prowizję i wymagam własnej
    działalności; pozostali "myśleli", że dostaną "stałą pensję". Przynajmniej
    tak wynikało z aplikacji.
    Od piętnastu lat pracuję "na własny rachunek" zajmując się organizacją
    sprzedaży. Przez ten czas nauczyłem się, że dobrze zarobię tylko wtedy,
    kiedy dam innym dobrze zarobić, ale... wyłącznie za dobrą pracę. Można to
    osiągnąć dwojako. Pierwszy sposób polega na tym, żeby przy każdym pracującym
    postawić kontrolera, a kontrolera dobrze kontrolować. Sposób drugi, to
    zainteresowanie pracownika tym, żeby chciał więcej zrobić. A zainteresowany
    jest wyłącznie ten, co realnie ryzykuje, że jak nie zrobi to nie zarobi i ma
    świadomość, że jak zrobi konkretną czynność - dostanie konkretne pieniądze.
    Im wyższe - tym lepiej.
    Ale mało jest "magików", którzy pozostawieni sami sobie zrobią dużo,
    nawet za duże pieniądze. U mnie pracownik sprzedający nie idzie w teren "w
    ciemno". Ma dokładnie wytyczoną trasę i każdy "potencjalny klient" do
    którego przyjdzie, jest wcześniej uprzedzony o tym fakcie. Właśnie to, że
    sprzedawca realizuje wskazaną - konkretną ilość odwiedzin codziennie i
    odwiedzani są wcześniej uprzedzeni, generuje wysoką skuteczność. A tym samym
    wysokie dochody i zadowolenie.

    I w świetle powyższego proszę o wypowiedź - czy lepiej jest załapać się
    na umowę o "> Pracę w dobrze zorganizowanej firmie ", czy zabrać się do
    roboty w firmie, która ORGANIZUJE KONSULTANTOWI sprzedaż i dzięki temu
    umożliwia mu realny zysk?

    Pozdrawiam
    mp