PracaGrupypl.praca.dyskusjeBylejaki - prototyp? › Re: Bylejaki - prototyp?
    From: Any User <z...@u...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bylejaki - prototyp?
    Date: Sun, 18 Feb 2007 11:03:13 +0100

    > Sa takie branze, do ktorych naleza m.in. gastronomia, hotelarstwo,
    > zarzadzanie centrami konferencyjnymi i w ogole szeroko pojete
    > "hospitality", gdzie osoby pracujace na najnizszych stanowiskach sa
    > traktowane okropnie i to tym bardziej, im bardziej luksusowy jest to
    > przybytek i niezaleznie od tego, w jak zamoznym kraju sie to dzieje (w
    > bogatych krajach te prace biora zwykle tylko zdesperowani imigranci nie
    > mogacy znalezc nic lepszego).

    Znam kilka osób zarządzających tego typu ośrodkami, byłem z ciekawości
    "na zapleczu" takich ośrodków i mogę Ci powiedzieć tyle, że osoby tam
    pracujące po prostu nie mają wewnętrznej motywacji do pracy. Co więcej,
    właśnie im bardziej luksusowy jest ośrodek, tym bardziej wydaje im się,
    że nie muszą się przemęczać, bo przecież są "luksusowi".

    Taka jest niestety prawda, że większości ludzi nie wychowano w duchu
    uczciwej i solidnej pracy na (niekoniecznie swoje) dobro. Nauczono ich
    natomiast kombinatorstwa, braku poszanowania prawa i cudzej własności,
    oraz całej masy innych przywar, które właściciele lub szefowie takich
    ośrodków muszą w pocie czoła "łatać".

    > wprost, ze nie powinnam tego brac, bo nie umiem wrzeszczec na ludzi i

    Z drugiej strony, nie zawsze trzeba wrzeszczeć. Właściwie, wrzask jako
    taka bezpośrednia i pokazująca Twoją słabość, forma aktywizacji
    podwładnego, nie jest generalnie pożądana. Znacznie lepsze efekty daje
    na dłuższą metę stosowanie tzw. huśtawki emocjonalnej - powoduje to
    lepsze przywiązanie do wykonywanych obowiązków i w efekcie znacznie
    mniejszą rotację.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com