PracaGrupypl.praca.dyskusjeWrażenia z rekrutacji › Re: Buractwo pracodawców
  • Data: 2006-04-02 19:42:48
    Temat: Re: Buractwo pracodawców
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Sun, 2 Apr 2006 20:47:42 +0200, "Greg"
    <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> zakodował:

    >Pozwól, że odpowiem pytaniem na pytanie

    Nie pozwalam ;)

    > - a kto domaga się aby to druga
    >strona podawała pierwsza ceny?

    Ja - jako kandydat na pracownika.

    >"Spróbuj nie podać pracodawcy wynagrodzenia a zobaczysz, co ta słabsza
    >pozycja oznacza..."

    Robiłem to niejednokrotnie i co z tego wynika? Ze dwa razy poszło
    prawie na noże - ale nie podałem kwoty. Próbowałeś?

    >Jeśli byłbym jedynym sensownym kandydatem to możesz mi wierzyć, że albo od
    >razu rzuci kwotę która w jego mniemaniu na pewno mnie skusi, albo zrobi to
    >po pierwszym odbiciu piłeczki z mojej strony.

    Chyba nie masz zbytnich sukcesów w negocjacjach.

    >Jeśli mam fundusze, wiem ile zarabiają średnio specjaliści których
    >poszukuję,

    Nie powiedziałeś "20 % ponad średnią" tylko coś innego. To, że jeden
    konsultant zarabia 1K PLN a inny 10K pln - średnia wychodzi 5K. Jeden
    Cię wyśmieje inny popatrzy jak na wariata.
    Średania (BTW skąd masz takie dane) niewiele mówi o zarobkach
    konkretnego człowieka którego chcesz skusić.

    >można na różne sposoby. Ktoś tutaj już jeden ze sposobów podał - 10 dni
    >urlopu ekstra. Możliwośi masz nieograniczone. Chcesz o tym porozmawiać?

    Tak. Zwłaszcza że te 10 dni urlopu ekstra to ja podałem. Co chcesz
    powiedzieć na ten temat?

    >Na takie stanowiska i w takich branżach, w których potencjalny pracodawca
    >nie podaje pierwszy kwoty.

    A konkretnie? Na jakie stanowiska szukałeś pracowników? Również z
    wypowiedzi na tym forum wynika, że z punktu widzenia pracodawcy
    bezrobocie w Polsce to fikcja. Z doświadczenia moich znajomych (którym
    to zdażało mi się pomagać w szukaniu pracowników - więc są to również
    moje doświadczenia) wynika, że to prawda. to, że pracodawca nie
    podaje kwoty to Polski zwyczaj - looknij na anglojęzyczne grupy z
    pracą oferowaną - tam kwota jest w temacie postów.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded