PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak wynagrodzenia - podstawa zerwania umowy

  • 1. Data: 2007-11-29 07:14:39
    Temat: Brak wynagrodzenia - podstawa zerwania umowy
    Od: Maciej Lankowski <berberek@_nie_spamowi_onet.pl>

    Witam!

    Pracuję w pewnej firmie (pracownik "umysłowy", ;) ) już wiele lat.
    Wypłata zawsze była przelewana terminowo - do dnia 28 każdego miesiąca
    pieniądze na koncie już były.

    Ostatnie kilka miesięcy wynagrodzenie było przelewane 4-5 dni później.

    Czy jest to podstawa dla pracownika do zerwania umowy o pracę bez
    okresu wypowiedzenia? Czy określa to kodeks pracy czy wiążące są w tym
    przypadku wewnętrzne przepisy firmy (np. regulamin)?

    Jeżeli tak, to ile jest na to czasu do momentu wystąpienia opóźnienia?

    berberek

  • 2. Data: 2007-11-29 09:06:27
    Temat: Re: Brak wynagrodzenia - podstawa zerwania umowy
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 29.11.2007, o godzinie 08.14.39, na pl.praca.dyskusje, Maciej
    Lankowski napisał(a):

> [...]
    > pieniądze na koncie już były.
    >
    > Ostatnie kilka miesięcy wynagrodzenie było przelewane 4-5 dni później.

    A pytałeś, czy nie zmienili po prostu terminów? 4-5 dni to niewiele.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 3. Data: 2007-11-29 09:08:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Lankowski pisze:

> [...]
    > przypadku wewnętrzne przepisy firmy (np. regulamin)?
    >
    > Jeżeli tak, to ile jest na to czasu do momentu wystąpienia opóźnienia?

    A jaki masz termin wypłaty wynagrodzenia zapisany w umowie lub
    regulaminie o pracę?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-11-29 09:31:13
    Od: tiego <t...@h...com.pl>

    Maciej Lankowski wrote:
> [...]
    > przypadku wewnętrzne przepisy firmy (np. regulamin)?
    >
    > Jeżeli tak, to ile jest na to czasu do momentu wystąpienia opóźnienia?

    4-5 dni to zadne spoznienie :)

    a odpowiadajac na pytanie, to drugi pkt. kodeksu pracy mowi, ze
    jezeli pracodawca spoznia sie w wyplacaniu wynagrodzenia _lub_
    wyplaca je w czesciach to jest to podstawa odstapienia od umowy.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-11-29 10:04:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    IMHO jest. ale sprawdź w PIP.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 6. Data: 2007-11-29 12:57:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:dgpsk3tct0aeo4dfrimn1udc5iml4pgtc9@4ax.com Maciej
    Lankowski <berberek@_nie_spamowi_onet.pl> pisze:

> [...]
    > przypadku wewnętrzne przepisy firmy (np. regulamin)?
    > Jeżeli tak, to ile jest na to czasu do momentu wystąpienia opóźnienia?
    Za dużo niewiadomych.
    Generalnie wynagrodzenie musi być wypłacone do 10 następnego miesiąca (art.
    85 §2 KP).
    Jeśli firma "podpada" pod art. 77^2 §1 to macie tam regulamin wynagradzania,
    a w nim termin.
    W takim przypadku pracodawca ma obowiązek w przyjęty u niego sposób
    powiadomić pracowników o jego zmianie.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-11-29 14:50:50
    Od: Jacek Wojnarowski <j...@g...com>

    > 4-5 dni to zadne spoznienie :)

    Żadne?? Chyba żartujesz, spóźnij się z zapłatą np zusu czy podatku o
    4-5 dni.
    A w stosunku pracodawca-pracownik, spóźnij się do pracy o 4-5 dni ;)
    Umowa działa w dwie strony, pracownik jest zobowiązany do wykonania
    pracy na czas, pracodawca - do wypłaty wynagrodzenia na czas. Dla mnie
    proste.