PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 11. Data: 2006-09-11 16:20:26
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: "lisica" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał"
    > Jaka dwójka dzieci ???!!! Przelicz sobie ile kosztuje wynajęcie mieszkania +
    > opłaty + wyżywienie + 50 miesięcznie na jakies wydatki typu ubranie - to
    > totalne minimum !!!

    Rzecz jasna. Moje obliczenia dotyczyly juz i tak idealnej sytuacji, kiedy
    decyzja o pojsciu do pracy za 650zl dotyczy osoby ktora juz ma utrzymanie i czy
    warto pracowac za 100zl/mies byle tylko nie trafic do szufladki wstretnych leni
    i nierobow.

  • 12. Data: 2006-09-12 15:08:12
    Od: "Piotr K. Kolmanowski" <pikolmi/N0-$PAM/@gmail.com>

    [AmEr] wrote:
    > http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,3606006.htm

    Pracodawca mógłby zapłacić więcej, gdyby były niższe obciążenia
    pracodawcy ze stony państwa.
    Jakie państwo niegospodarne i quasi-opiekuńcze, to taka płaca...

    Właśnie obiecane obniżki stawek ZUS poszły w PISdu:
    http://podatki.onet.pl/1401796,1,0,wiadomosci.html :-/

    --
    Piotr

  • 13. Data: 2006-09-12 16:18:15
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Tue, 12 Sep 2006 17:08:12 +0200, Piotr K. Kolmanowski napisał(a):

    > Pracodawca mógłby zapłacić więcej, gdyby były niższe obciążenia
    > pracodawcy ze stony państwa.

    jakie obciazenia? CIT? jedne z nizszych w UE, lokalne? Jedne z najnizszych
    w UE, a na ogol nic nie placa bo lakalni urzednicy zrobia wszytko by bez
    ich wysilku ktos cos zbudowal. Koszty "ZuSu"? jakies 250 zł od lepka (przy
    placy minimalnej) uwazasz za wysokie?

    > Jakie państwo niegospodarne i quasi-opiekuńcze, to taka płaca...

    zgadzam sie, niegospodarnoscia jest to ze doplacamy do tworzenia miejsc
    pracy po to zeby inwestor placil grosze. LG dostanie mamone pokrywajaca
    calkowite koszty pracy na ok 10 lat. Oczywiscie jesli znajda frajerow co
    zgodza sie pracowac za 650 zl na reke.

    > Właśnie obiecane obniżki stawek ZUS poszły w PISdu:
    > http://podatki.onet.pl/1401796,1,0,wiadomosci.html :-/

    a po co obnizac cokolwiek? ZUS trzeba zlikwidowac. To i skaldek nie trzeba
    bedzie placic. Socjale przrzucic na podatki dochodowe a o ubezpieczenie i
    emeryture niech martwi sie kazdy sam. Gwarantuje ze wyjdzie taniej.

  • 14. Data: 2006-09-12 16:40:52
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:18uyrulrxdx04.m92e43209x38$.dlg@40tude.net>
    the_foe <t...@W...pl> pisze:

    > jakie obciazenia? CIT? jedne z nizszych w UE, lokalne?

    A co ma CIT do zatrudnienia pracownika i obciążeń z tym związnych (bo chyba
    o tym mowa)?

    > Koszty "ZuSu"? jakies
    > 250 zł od lepka (przy placy minimalnej) uwazasz za wysokie?

    Przy minimalnej są takie, ale mowa przecież o tym, że za minimalną nikt nie
    chce pracować, a na wyższą pensję (a tym samym wyższy podatek i ZUS)
    widocznie pracodawcę nie stać.

    > a po co obnizac cokolwiek? ZUS trzeba zlikwidowac.

    To zlikwiduj - chętnie Cię poprę ;-)

    --
    Nixe

  • 15. Data: 2006-09-12 17:53:43
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Tue, 12 Sep 2006 18:40:52 +0200, Nixe napisał(a):

    > W wiadomości <news:18uyrulrxdx04.m92e43209x38$.dlg@40tude.net>

    > A co ma CIT do zatrudnienia pracownika i obciążeń z tym związnych (bo chyba
    > o tym mowa)?

    troche na pewno: daj 99% CIT to zabaczysz jak przybywa naowych miejsc pracy
    ;)

    > Przy minimalnej są takie, ale mowa przecież o tym, że za minimalną nikt nie
    > chce pracować, a na wyższą pensję (a tym samym wyższy podatek i ZUS)
    > widocznie pracodawcę nie stać.

    jak da 1800 brutto too zaplaci 500 zl haraczu. Dalej nie widze bariery,
    jaka niby stwarza ZUS.
    Klin podatkowy zabija tylko przedsiebiorczych Polakow ktorzy chcieliby
    utrzymac sie z wlasnej pracy. 800 zl za to ze chce pracowac na swoje
    utrzymanie to "mala" przesada

  • 16. Data: 2006-09-12 18:30:48
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:1vt6ps44at59b.pi5nomih1q0i$.dlg@40tude.net>
    the_foe <t...@W...pl> pisze:

    > troche na pewno: daj 99% CIT to zabaczysz jak przybywa naowych miejsc
    > pracy ;)

    A mógłbyś jaśniej, bo nie rozumiem, co masz na myśli :)
    Co to znaczy "daj 99% CIT"?

    > jak da 1800 brutto too zaplaci 500 zl haraczu.

    Ale pracownik dostanie z tego brutta zaledwie 1200 zł.
    Też nie będzie wniebowzięty.

    > Dalej nie widze bariery, jaka niby stwarza ZUS.

    Taką, że trzeba owo 500 zł wyrzucić właściwie w błoto.
    Przy kilku pracownikach to przechodzi w tysiące złotych.
    Przy kilkunastu w setki tysięcy.

    --
    Nixe

  • 17. Data: 2006-09-12 22:49:21
    Od: "Piotr K. Kolmanowski" <pikolmi/N0-$PAM/@gmail.com>

    the_foe wrote:
    [...]
> [...]
    > wszytko by bez ich wysilku ktos cos zbudowal. Koszty "ZuSu"? jakies
    > 250 zł od lepka (przy placy minimalnej) uwazasz za wysokie?

    Polecam lekturę np:
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/13419,nie-jestes
    my-jednak-rajem-podatkowym.html

> [...]
    > pokrywajaca calkowite koszty pracy na ok 10 lat. Oczywiscie jesli
    > znajda frajerow co zgodza sie pracowac za 650 zl na reke.

    Doedukuj się ;-)
    http://www.prywatni.pl/?ID=66509

> [...]
    > trzeba bedzie placic. Socjale przrzucic na podatki dochodowe a o
    > ubezpieczenie i emeryture niech martwi sie kazdy sam. Gwarantuje ze

    Nie kreć, dyskutujemy o stanie bieżącym, a obecnie ZUS jest przysłowiową
    kładą u nogi pracodawcy

    --
    Piotr

  • 18. Data: 2006-09-12 23:46:32
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 13 Sep 2006 00:49:21 +0200, Piotr K. Kolmanowski napisał(a):

    > the_foe wrote:
> [...]

    uzyj kalkularora. bralem pod uwage koszt 1150 zl (na oko tyle wynosi
    minimalny koszt, nie wiem dokladnie ale nie chodzi tu o groszowki)

    > Nie kreć, dyskutujemy o stanie bieżącym, a obecnie ZUS jest przysłowiową
    > kładą u nogi pracodawcy

    jakiego pracodawcy?
    W Niemczech stawki procentowe sa mniej wiecej takie same. Jakos zyja.
    Problemem jest tu oczywiscie nasza rodzima gospodarka, ktora uzywajac
    pracownika rabunkowo (Polacy pracuja bardzo dlugo) i tak nie jest w stanie
    efektywnie czyli wydajnie go uzyc.
    Koszty pracy sa niskie, najlepiej to z obrazowac ustanawiajac ze od dzis
    place place brutto+narzuty = placa netto. Z tego pracownik wszytko ma sobie
    oplacic, pracodawca ma to w nosie. Minimal oczywiscie wynioslby cos ponizej
    1200 zl.
    jesli ktos nie potrafi sie wykosztowac na pracownika by zaplacic za niego
    2K (po kosztach) to nie jest to godny uwagi pracodawca. Panstwo wczesniej
    czy pozniej i tak bedzie musialo zaplacic za rzesze pracownikow za 650 zl
    na reke - za ta kwote nie mozna utrzymac rodziny lub jej zalozyc, co mozna
    przeliczyc na stsraty demograficzne i finansowe. Wieksze korzysci w tym
    wypadku to juz chyba dalby zasilek - przynajmniej rodzic mialby czas na
    wychowanie dziecka, ktore bedzie lepiej przygotowane do rynku pracy.

  • 19. Data: 2006-09-13 07:07:58
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    sobie
    > oplacic, pracodawca ma to w nosie. Minimal oczywiscie wynioslby cos
    /ciach

    "Prywaciarzowi" nie przetłumaczysz - to on ma mieć na samochód i wczasy więc
    po co ZUSy ?? Niech przeżyje za te 680 zł przez te 3 miesiące i wtedy
    zobaczymy. Pracodawcy się przyzwyczaili do ludzi "starej daty" którym komuna
    dopłacała do przedszkola i budowa szuflady w blokach. Teraz już tak nie ma
    !!! Nowe pokolenie żeby się rozwijac (w przyszłości dzieci, mieszkanie) musi
    na start mieć 1500 netto, więc pitolenie bajek o patriotyźmie i
    pozostawianiu w kraju jest jakimś obłędem.
    A co do ZUSu - faktycznie powinien być większy podział na większe i mniejsze
    firmy ale ZUS wcale nie jest za wysoki !!!
    Może jednoosobowe i firmy usługowe on obciąża, ale wielkie firmy produkcyjne
    tego nie odczuwają, bo jeżeli tak bieda i tak ciężko panowie
    "przedsiębiorcy" to ską tyle domów na przedmieściach i nowych samochodów ???
    Jak znam życie to nawet po całkowitym zlikwidowaniu mało kto w
    "manufakturach" podniósł by pensje bo tam jest powiedziane tylko co mam na
    reke a pracodawca reszte kombinuje tak aby miał najtaniej. I nie mówcie że
    takiego np LG nie stać na płacenie większych pieniędzy niż te 650 zł.
    Faktem tylko jest że to pieniądze wyżucane nie wiadomo gdzie bo ja z tych
    pieniędzy emerytury miał nie będe, bo na nią musi pracowaćktoś następny -
    chory ustrój emerytalny i już.

  • 20. Data: 2006-09-13 07:14:13
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Doedukuj się ;-)
    > http://www.prywatni.pl/?ID=66509

    Co to jest kampania wyborcza demokraci.pl ?? LEwiatan niech sie wali ze
    swoimi pomysłami po za nim je wykona już nie będzie białych murzynów w
    Polsce. Lewiatan wymyśla "więsze gromadzenie kapitału w Polsce". Tylko
    dlaczego ten kapitał ma być gromadzony przez ludzi kosztem innych ludzi
    ???!!! Przecierz przez to że ja pracuje za pół darmo nic nie mam.
    Jak się wyeksploatuje na starość dostane kopa jak stare narzędzie i tyle, a
    ten na którego pracowałem będzie żył w dostatku.
    Wogółe jak w Polsce zbudowano kapitalizm bez kapitału ??