PracaGrupypl.praca.dyskusjeBo Polaka trzeba szanowac ! › Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    From: the_foe <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Date: Wed, 13 Sep 2006 01:46:32 +0200

    Dnia Wed, 13 Sep 2006 00:49:21 +0200, Piotr K. Kolmanowski napisał(a):

    > the_foe wrote:
    > [...]
    >
    > Polecam lekturę np:
    > http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/13419,nie-jestes
    my-jednak-rajem-podatkowym.html

    > Doedukuj się ;-)
    > http://www.prywatni.pl/?ID=66509

    uzyj kalkularora. bralem pod uwage koszt 1150 zl (na oko tyle wynosi
    minimalny koszt, nie wiem dokladnie ale nie chodzi tu o groszowki)

    > Nie kreć, dyskutujemy o stanie bieżącym, a obecnie ZUS jest przysłowiową
    > kładą u nogi pracodawcy

    jakiego pracodawcy?
    W Niemczech stawki procentowe sa mniej wiecej takie same. Jakos zyja.
    Problemem jest tu oczywiscie nasza rodzima gospodarka, ktora uzywajac
    pracownika rabunkowo (Polacy pracuja bardzo dlugo) i tak nie jest w stanie
    efektywnie czyli wydajnie go uzyc.
    Koszty pracy sa niskie, najlepiej to z obrazowac ustanawiajac ze od dzis
    place place brutto+narzuty = placa netto. Z tego pracownik wszytko ma sobie
    oplacic, pracodawca ma to w nosie. Minimal oczywiscie wynioslby cos ponizej
    1200 zl.
    jesli ktos nie potrafi sie wykosztowac na pracownika by zaplacic za niego
    2K (po kosztach) to nie jest to godny uwagi pracodawca. Panstwo wczesniej
    czy pozniej i tak bedzie musialo zaplacic za rzesze pracownikow za 650 zl
    na reke - za ta kwote nie mozna utrzymac rodziny lub jej zalozyc, co mozna
    przeliczyc na stsraty demograficzne i finansowe. Wieksze korzysci w tym
    wypadku to juz chyba dalby zasilek - przynajmniej rodzic mialby czas na
    wychowanie dziecka, ktore bedzie lepiej przygotowane do rynku pracy.