PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 131. Data: 2006-09-19 15:30:55
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Sep 2006 08:22:11 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Czyli wylicza ci, ze pieniedzy starczy Ci powiedzmy na 10 lat i po tym
    >czasie szukaj sobie pieniedzy na smietniku?

    Kwota jest tak obliczana (w zależności od zgromadzonego kapitału, płci, wieku)
    tak, aby mogła być wypłacana dożywotnio - przy czym musi istnieć pewien
    "margines bezpieczeństwa". Oczywiście taka wypłata jest niższa od świadczenia
    wypłacanego przez z góry założony okres.
    Może być też wypłacane świadczenie o gwarantowanej wysokości przez N lat, a
    jeśli emeryt będzie żył krócej, to pozostała kwota jest wypłacana wskazanemu
    beneficjentowi. Ale na razie OIMW przepisów w tym zakresie jeszcze nie ma, więc
    nie wiadomo jaki model wypłat zostanie zastosowany.

  • 132. Data: 2006-09-20 07:40:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
> [...]
    > "margines bezpieczeństwa". Oczywiście taka wypłata jest niższa od świadczenia
    > wypłacanego przez z góry założony okres.

    No wlasnie i to sie nazywa ubezpieczeniem. Wyplaty oblicza sie na
    podstawie tabel dlugosci zycia. Bierze sie oczywiscie pod uwage ryzyko
    innej dlugosci zycia. Obliczenie takiej wyplaty jest to jedno z
    klasycznych zadan matematyki aktuarialnej.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 133. Data: 2006-09-20 15:26:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Sep 2006 09:40:02 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
> [...]

    >innej dlugosci zycia. Obliczenie takiej wyplaty jest to jedno z
    >klasycznych zadan matematyki aktuarialnej.

    Nie, to nie jest ubezpieczenie. To jest dystrybucja pieniędzy. Jeszcze raz
    powtarzam - zakład ubezpieczeń nie ponosi w tym przypadku ryzyka, a środki na
    wypłaty dostaje z zewnątrz tj. z OFE. Jest to po prostu wypłata emerytury, a to
    że miałby ją wypłacać zakład ubezpieczeń w żadnym wypadku nie sprawia, że można
    to nazwać ubezpieczeniem.

  • 134. Data: 2006-09-21 08:02:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
> [...]
    > że miałby ją wypłacać zakład ubezpieczeń w żadnym wypadku nie sprawia, że można

    Zalezy ktora wersja weszla w zycie, ja interesowalem sie jak ustawa byla
    przygotowywana i wiem, ze ten punkt wtedy nie zostal ustalony, ale jedna
    z opcji przewidywala ubezpieczenie, a nie redystrybucje, bo
    redystrybucji zreszta byc nie moze, chyba, ze od pewnego momentu budzet
    zacznie doplacac do OFE. Jeden z projektow mowil, ze tak jak teraz jest
    OFE tak powstana zaklady ubezpieczeniowe, byc moze w ramach OFE, ktore
    dostana pieniadze i za nie Cie ubezpiecza od dlugosci zycia, wten sposob
    bedzie wyliczona wyplata dla Ciebie. Po za tym spojrzenie na
    ubezpieczenia przez wiekszosc Polakow tez est niewlasciwe, np wykupienie
    opcji jest tak na prawde ubezpieczeniem. Niestety tak samo jak wiekszosc
    uwaza, ze jak zdarzenie ma prawdopodobienstwo 0 to jest to zdarzenie
    niemozliwe, co nie jest prawda...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 135. Data: 2006-09-21 15:14:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 10:02:50 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >opcji jest tak na prawde ubezpieczeniem. Niestety tak samo jak wiekszosc
    >uwaza, ze jak zdarzenie ma prawdopodobienstwo 0 to jest to zdarzenie

    To doprawdy zaskakująca koncepcja, że zdarzenie o prawdopodobieństwie 0 może się
    zdarzyć. Możesz to wyjaśnić?

    I o jakich opcjach mowa, bo nie za bardzo kojarzę?

  • 136. Data: 2006-09-21 15:28:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
> [...]
    > zdarzyć. Możesz to wyjaśnić?
    >
    > I o jakich opcjach mowa, bo nie za bardzo kojarzę?

    Naprzyklad - wylosowanie liczby wymiernej z odcinka (0,1) (ze zbioru
    liczb rzeczywistych)... Prawdopodobienstwo takiego zdarzenia jest rowne
    0, ale moze sie wydarzyc.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 137. Data: 2006-09-21 16:47:29
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 17:28:29 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Naprzyklad - wylosowanie liczby wymiernej z odcinka (0,1) (ze zbioru
    >liczb rzeczywistych)... Prawdopodobienstwo takiego zdarzenia jest rowne
    >0, ale moze sie wydarzyc.

    Nie kumam. :) Dlaczego niby prawdopodobieństwo wylosowania liczby 1/2 ze zbioru
    liczb rzeczywistych jest równe 0?
    Zdarzenie o zerowym prawdopodobieństwie to dla mnie postawienie przez żywego
    człowieka nogi na powierzchni Jowisza.

  • 138. Data: 2006-09-21 18:16:47
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
> [...]
    > wklepał(-a):

    > Nie kumam. :) Dlaczego niby prawdopodobieństwo wylosowania liczby 1/2 ze zbioru
    Poczytaj o miarach nieskonczonych :)

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 139. Data: 2006-09-21 18:17:16
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Nie kumam. :) Dlaczego niby prawdopodobieństwo wylosowania liczby 1/2 ze zbioru
    > liczb rzeczywistych jest równe 0?

    Bo masz nieskończoną ilość elementów?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 140. Data: 2006-09-21 18:31:12
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 18:17:16 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    wklepał(-a):

    >Bo masz nieskończoną ilość elementów?

    Aaa no tak. :) Ale to się nijak ma do życia (jak to matematyka ;)).