PracaGrupypl.praca.dyskusjeBo Polaka trzeba szanowac ! › Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Date: Thu, 21 Sep 2006 10:02:50 +0200

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Wed, 20 Sep 2006 09:40:02 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    > wklepał(-a):

    > Nie, to nie jest ubezpieczenie. To jest dystrybucja pieniędzy. Jeszcze raz
    > powtarzam - zakład ubezpieczeń nie ponosi w tym przypadku ryzyka, a środki na
    > wypłaty dostaje z zewnątrz tj. z OFE. Jest to po prostu wypłata emerytury, a to
    > że miałby ją wypłacać zakład ubezpieczeń w żadnym wypadku nie sprawia, że można
    > to nazwać ubezpieczeniem.

    Zalezy ktora wersja weszla w zycie, ja interesowalem sie jak ustawa byla
    przygotowywana i wiem, ze ten punkt wtedy nie zostal ustalony, ale jedna
    z opcji przewidywala ubezpieczenie, a nie redystrybucje, bo
    redystrybucji zreszta byc nie moze, chyba, ze od pewnego momentu budzet
    zacznie doplacac do OFE. Jeden z projektow mowil, ze tak jak teraz jest
    OFE tak powstana zaklady ubezpieczeniowe, byc moze w ramach OFE, ktore
    dostana pieniadze i za nie Cie ubezpiecza od dlugosci zycia, wten sposob
    bedzie wyliczona wyplata dla Ciebie. Po za tym spojrzenie na
    ubezpieczenia przez wiekszosc Polakow tez est niewlasciwe, np wykupienie
    opcji jest tak na prawde ubezpieczeniem. Niestety tak samo jak wiekszosc
    uwaza, ze jak zdarzenie ma prawdopodobienstwo 0 to jest to zdarzenie
    niemozliwe, co nie jest prawda...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl