PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobotna, obrazki, sprzedaż - jak bez ZUS

  • 1. Data: 2005-03-18 03:14:29
    Temat: Bezrobotna, obrazki, sprzedaż - jak bez ZUS
    Od: "Anka" <a...@w...pl>

    Witajcie fachowcy i pomóżcie proszę.
    Znajomy ma sieć sklepów typu "wszystko po 5 zł" a ja podobno jestem zdolna
    plastycznie :-) Fajnie, co ?
    On jest bogaty, ja nie... ( tu juz gorzej ). Pomysł padł taki - ja maluję on
    sprzedaje w swoich sklepach. Putanie jak do tego podejść od strony
    formalnej, chodzi o nie duże pieniążki, a co za tym idzie nie wystarczające
    bym mogła otworzyć DG i płacić ZUS. Czy mogę pracować na umowę o dzieło typu
    : 20 obr/mies. - 1000 zł ? Jakie to rodzi koszty ? Ja płacę 19 % od umowy ?
    Mogę tak w nieskończoność - bez ZUSu ? Co ze zleceniodawcą, bo zakładamy że
    będzie sprzedawał z zyskiem ( dla mnie ) - jaki zapłaci podatek ( de facto
    ja ) ? Jak są opodatkowane obrazy ?

    Pomóżcie, to szansa na moje lepsze czasy.

  • 2. Data: 2005-03-18 07:46:14
    Temat: Re: Bezrobotna, obrazki, sprzedaż - jak bez ZUS
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Anka napisał :

> [...]
    > facto ja ) ? Jak są opodatkowane obrazy ?
    >
    > Pomóżcie, to szansa na moje lepsze czasy.
    Rozbijmy twój przypadek na 2 warunki:
    1) Idziesz starym systemem emerytalnym:
    Lepiej poproś o etat z 1000 zrobi się niestety 600 ale do rentki
    dociągniesz!
    2) Idziesz nowym systemem:
    a) pracuj na czarno!
    b) pracuj na umowę o dzieło i ubezpiecz się za 200 zł w NFZ.
    --
    _____________________________

  • 3. Data: 2005-03-18 12:13:08
    Od: "Aga Bej" <d...@p...onet.pl>

    > b) pracuj na umowę o dzieło i ubezpiecz się za 200 zł w NFZ.

    A można wiecej o tej drugiej możliwości ? Juz nie jestem studentem a
    trafiają mi się różne dziwne robótki które pod umowę o dzieło mozna
    spokojnie podciągnąć.

    --
    Książę Stepów, Słońce Mongolii, Największy Chan na Zachód od Koluszek
    Aga Bej

  • 4. Data: 2005-03-18 12:17:38
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

    Znajomy moze z Toba podpisac umowe o dzielo np o przygotowanie "Obrazkow"
    Ustalacie stawke za 1 obrazek.
    Znajomy bez problemu je sprzedaje majac umowe a Tobie wyplaca kaske jak w
    umowie odprowadzajac podatek.
    Nie wiem jak jest teraz z umowa o dzielo, ale mowa tutaj o artystycznym
    dziele wiec jesli sie nie myle koszty uzyskania przychodu moga wyniesc 50%
    wiec w gruncie rzeczy podatek tylko 10%.
    Oczywiscie nieformalnie mozecie sie dogadac, ze robisz wiecej obrazkow i
    placi tylko za te sprzedane.
    I tyle.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-03-18 13:02:01
    Od: "Anka" <a...@w...pl>

    Czy za tą sprzedaż w sklepie znajomy odprowadzi 22 % Vat ?

  • 6. Data: 2005-03-18 13:24:26
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Aga Bej napisał :

    > A można wiecej o tej drugiej możliwości ? Juz nie jestem studentem a
    > trafiają mi się różne dziwne robótki które pod umowę o dzieło mozna
    > spokojnie podciągnąć.

    Zadzwoń do NFZ (Narodowy fundusz zdrowia) i jak Cie autobiak rozjedzie na
    pasach to Cię gratis poskładają!
    --
    _____________________________

  • 7. Data: 2005-03-18 18:45:55
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

    tak, oczywiscie
    wobec tego nalezy sie z nim umowic w cenach netto

  • 8. Data: 2005-03-18 23:48:26
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > On jest bogaty, ja nie... ( tu juz gorzej ).
    Czemu? Inaczej nie mógłby ci płacic :).

    > Pomysł padł taki - ja maluję on sprzedaje w swoich sklepach.
    Znam bliźniaczy przypadek zatrudnienia przez małą hurtownię (chociaż
    nie akurat obrazki, tylko bardziej sezonowe sprawy, jak stroiki
    świąteczne itp.) - sprawdza się...

    > chodzi o nie duże pieniążki
    Nie napiszę o umowie o dzieło, bo to już inni pisali. Przypadek jaki
    ja znam jest inny (nie wiem z jakiego powodu, ale chyba chodzi o
    gwarancję wyłączności): 1/10 etatu - 100zł brutto miesięcznie + premia
    po sprzedaży wyrobu do sklepów (30% ceny). Faktyczny (zresztą
    oficjalnie zgłaszany) zarobek od 100zł "poza sezonem", do 6-8 tys. "w
    sezonie wielkanocnym i bożonarodzeniowym". Umowa trwa już kilka lat.

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl

  • 9. Data: 2005-03-20 17:53:14
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    HERAKLES; <d1e16e$nl9$3@nemesis.news.tpi.pl> :

    > 2) Idziesz nowym systemem:
    > a) pracuj na czarno!
    > b) pracuj na umowę o dzieło i ubezpiecz się za 200 zł w NFZ.

    Z małą poprawką do pkt. 2 - równie dobrze może zostać zawarta równolegle
    umowa zlecenia zakładająca oprawę obrazków z materiałów powierzonych, i
    wtedy nie ma problemu z ubezpieczeniem zdrowotnym.

    Flyer

    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 10. Data: 2005-03-21 22:50:48
    Od: "Anka" <a...@w...pl>

    Doszłam do wniosku, że zakładam DG. I teraz jak się rozliczać, KPiR czy
    ryczałt ? Nie wiem na jakiej stawce byłabym przy ryczałcie - 3, 8,5 , a może
    20 % obrotu ? Wtedy odpada. KPiR 19% od dochodu, narobię kosztów :-) i
    podatek malutki. Pomóżcie, nikt nie umie mi doradzić, bo nie wiadomo pod co
    moją działalność podpiać :-(