PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobotna młodzież › Re: Bezrobotna młodzież
    From: "cloud" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobotna młodzież
    Date: Tue, 22 Jan 2002 16:41:52 +0100

> [...]
    > jesli powiem Ci ze czesc moich podatkow (a place procentowo prawie tyle
    > samo co inni w Polsce) idzie na podreperowanie tych funduszy. Niemcy
    > stoja w tej chwili podejrzewam przed taka sama reforma ubezpieczen
    > spolecznych jakie my juz przeprowadzilismy. I wiesz co? Jakos nie
    > krzywie sie z tego tytulu - bo wiem - i chyba to wlasnie Pawelek mial na
    > mysli - ze bez wzgledu na dzisiejsze prognozy ekonomistow majace mi
    > zapewnic jak sie to mowi - godna starosc - moze zabraknac pieniedzy na
    > to, ze jak bede stary nie bede mial za co kupic chleba.

    i dokladnie o to mi chodzi. Albo wypracujemy gospodarke zdolna do utrzymania
    armii emerytow bo fakt starzenia sie spoleczenstwa jest ogolnie znany albo
    bedziemy szukac papu na smietnikach. Tyle ze niestety na razie zapowiada sie
    to drugie, przynajmniej w Polsce.

> [...]
    > sprawy. Po imieniu - rzady tzw. Komunistow rozpieprzyly co tylko sie
    > dalo. OK. Ale - po to jest panstwo, prawo i rowniez te zasrane podatki
    > ktore placisz, zeby jakos wykaraskac sie z opalow i zeby zapewnic
    > ludziom na stare lata (ludziom ktorzy kiedys pracowali w dobrej wierze)
    > chleb. Chyba ze masz jakis pomysl na nowelizacje ustawy o emerytach i
    > rencistach pod tytulem - wszyscy urodzeni do roku ...., a bedacy starsi
    > niz .... - do piachu!, zeby odciazyc biednych aktualnie pracujacych...
    > Jesli tak stawiasz sprawe to dla mnie jestes tylko pieniaczem. Mam

    caly czas pisze ze nie o to mam na mysli. Mnie chodzi o sposob wyjscia z tej
    sytuacji. Bardzo latwo jest wam z Pawelkiem napisac, ze panstwo jest od
    utrzymywania ludzi nie dajacych sobie rady. Tylko moze jeszcze napiszcie
    skad ma brac na to pieniadze. Caly czas zwracam uwage ze pieniadze placone w
    formie dziesiatkow podatkow sa wydawane bezsensownie na biezaca konsumpcje a
    ze wplywy sa zbyt niskie, podatki sa podnoszone i wypuszczana jest coraz
    wieksza ilosc obligacji. Potem by wykupic obligacje i zaplacic od nich
    odsetki wypuszcza sie kolejne, ale ze nalezy ponadto sfinansowac rosnace
    potrzeby budzetu emituje sie ich jeszcze wiecej. Itd, i to dzieje sie w
    Polsce od kilku lat. Wiesz jaki dlug zewnetrzny ma Polska? Ciekawy jestem
    czy zdajesz sobie sprawe z wysokosci jej dlugu wewnetrznego (zreszta
    napisalem juz to - 1/7 budzetu to odsetki od tych obligacji). O tym jak
    radza sobie przedsiebiorcy w tym kraju lepiej nie wspominac.

    > To jest indywidualna sprawa moralnosci kazdego czlowieka. Co innego
    > gornicy, hutnicy i rolnicy - bo Ci pracowali i zostali oszukani, a co
    > innego cwaniacy potrafiacy lawirowac pod prad prawa.

    widzisz, z ta moralnoscia to w tym kraju nienajlepiej, raczej bym na nia nie
    liczyl.
    A oszukani to zostali wszyscy ludzie, gornikom to akurat za socjalizmu
    najgorzej sie nie zylo.

    > Mam nadzieje ze beda - inaczej ciezko widze los moich rodzicow. Bede
    > musial zaczac im placic emerytury z moich aktualnych poborow - do tego
    > dazysz?

    Beda placic podatki ci ktorzy beda mieli prace, a tych jest coraz mniej.
    Problemem nie sa emeryci a mentalnosc spoleczenstwa - ono po prostu zwala na
    panstwo absolutnie wszystko.

    > No to jeszcze zdefiniuj pojecie aktualny system. Bo moim zdaniem nie
    > wystarczy pracowac i narzekac na "aktualny system" tylko zaczac robic
    > cos co: "aktualny system" zmieni, badz jesli Cie to przerasta to dac
    > sobie spokoj i poszukac szczescia w innych stronach. Moze tam chleb
    > lzejszy bedzie?

    Aktualny system to taki w ktorym koszt pracy, kodeks pracy, biurokracja i
    wysokosc podatkow praktycznie uniemozliwiaja tworzenie nowych miejsc pracy.
    Jesli chcesz bardziej szczegolowo, nie ma problemu.
    A co do zmiany systemu - przykro mi, chyba tylko sobie ponarzekam. Procent
    ludzi myslacych podobnie do mnie w Polsce waha sie w granicach 10-15% -
    szkoda zachodu, lepiej wiecej popracowac bo przy takich podatkach i kosztach
    zycia raczej za szybko na mieszkanie nie zarobie, o ile kiedykolwiek mi sie
    to uda....

    > Bsrgds
    > Krzysiek Ingram, Muenchen

    Gruss