PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobotna młodzież › Re: Bezrobotna młodzież
    From: "cloud" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobotna młodzież
    Date: Tue, 22 Jan 2002 15:16:33 +0100

    [ciach]
    > Jest to jedna z drog, ktore moga zagwarantowac godne zycie dla ludzi.
    ktorzy
    > juz nie sa w stanie bronic sie sami. Jednak w moim poscie nie staralem sie
    > bardziej podkreslic tej ewentualnosci.

    ja pokolenie aktualnych emerytow uwazam za "stracone" Socjalizm nie dal im
    szansy zarobienia na swoja uczciwa emeryture. Tylko ze nie wyciagamy z tej
    lekcji zadnych wnioskow i dalej chcemy socjalizmu.

> [...]
    zachodniej
    > granicy. Ich obecna sytuacja i tak jest tragiczna. Ja rozumiem, ze
    sytuacje
    > budzetowa
    > mozna okreslic jako podbramkowa i trzeba szukac oszczednosci gdziekolwiek.
    > Lecz budzet nie powinien bogacic sie kosztem tych ludzi, ktorych sytuacja
    > tak
    > jest nie do pozazdroszczenia.
    > Odwroce pytanie. Brak rewaloryzacji emerutur to dzialanie podobne do
    > zwiekszenia
    > podatkow tylko ubrany w inne slowa. Wiec jak to jest: Innym obnizac innym

    przepraszam Pana. Podobno mamy dziure budzetowa, ciecia, oszczednosci. To do
    jasnej cholery dlaczego nastapil wzrost wydatkow budzetu w stosunku do roku
    poprzedniego o prawie 16%? Inflacje mamy chyba nizsza..... W naszym kraju
    nastapilo nieprawdopodobne rozdecie wydatkow socjalnych budzetu, ale
    wiekszosc ludzi i tak uwaza ze to za malo.
    Tyle ze mnie ciagle nie o to chodzi. Ja tylko pisze, ze nauczylismy sie
    swietnie wydawac pieniazki, zwlaszcza cudze, gdzies tylko zapomnielismy ze
    najpierw trzeba je zarobic. A aktualne podejscie zarowno spoleczenstwa jak i
    politykow nie daje najmniejszych szans na to, ze nasza sytuacja sie poprawi.
    Zyjemy na kredyt, koszt obslugi dlugu wewnetrznego to 15% budzetu (co roku
    wzrasta) od 2003 zaczniemy splacac nasz dlug zagraniczny. Inwestorzy omijaja
    nas coraz bardziej szerokim lukiem (inwestycje zagraniczne co roku
    poprawialy sytuacje naszego budzetu w dosc wyrazny sposob - ale nastapil ich
    wyrazny spadek), i mozna tak wymieniac. Ale my ciagle uwazamy ze panstwo
    musi dac. A jak panstwo zbankrutuje??

    > ????

    Panie Pawelku, ile ma Pan lat?? Skad te pytajniki??

    > Nierozwaznymi czynami tez. Twoje dzieci beda braly z ciebie przyklad.

    nierozwazne czyny? - nierozwaznym jest to ze uwazam ze nie nalezy wydawac
    wiecej niz sie zarabia? Ze uwazam iz najpierw nalezy zatroszczyc sie o
    rozwoj kraju, dac mu chociaz mala szanse. Jesli nie ma pieniedzy na podwyzki
    dla emerytow i rencistow to co Pan proponuje - zapozyczyc sie jeszcze
    bardziej?

    Pzdr