PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobotna młodzież › Re: Bezrobotna młodzież
    From: "cloud" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobotna młodzież
    Date: Tue, 22 Jan 2002 10:35:33 +0100

    > A tak na marginesie. kto tobie podcieral tylek?

    sam sobie podcieram, pomocy panstwa w tej kwestii nie oczekuje

    > Przypominam definicje panstwa: Panstwo to jest aparat przymusu (tak mnie
    > przynajmniej
    > uczono na prawoznawstwie).

    mnie tez uczono wielu rzeczy, tylko ze pozniej okazalo sie ze zupelnie
    nieprzydatnych.
    Jesli dla Ciebie definicja panstwa ogranicza sie do aparatu przymusu to
    wspolczuje....

> [...]
    > przyszlosci
    > prysnie jak banka. Naturalnie nie zycze nikomu utraty (najgorszemu
    > nieprzyjacielowi tez)
    > pracy ale jest to ostatecznie gospodarka, twarda nawiasem, rynkowa.
    > Ciekaw jestem, jak wtedy bedziesz spiewal. Chyba cieniutko.
    > Poza wszelkimi nieprawidlosciami w zarzadzaniu budzetem oraz innymi
    > niedociagniec
    > jako przyszli obywatele Europy, powinnismy szanowac starszych ludzi. Jest
    > jeden
    > z czynnikow za pomoca ktorych beda postrzegac nas unijni partnerzy.

    a jak myslisz dlaczego niemieccy emeryci podrozuja po swiecie a nasi zrzedza
    ze nie maja na nic pieniedzy? Chyba dlatego ze system w jakim zyli dal im
    mozliwosc zapracowania na takowa emeryture, nasi juz takiej szansy nie
    mieli. Mnie chodzi tylko o to ze polska gospodarka powiela bledu
    socjalizmu - my ciagle uwazamy ze tamten system byl OK. Liberalny rynek
    oznacza mniej wiecej tyle ze prace jest latwo stracic ale rowniez latwo
    znalezc. Tzw socjalne przepisy tylko konserwuja aktualne bezrobocie, a przy
    stagnacji badz recesji jeszcze je poglebiaja. W Polsce czesto zdarza sie ze
    ktos straci prace i juz nigdy zadnej innej nie znajdzie. Nie zastanawiales
    sie dlaczego? U nas wszystko idzie w odwrotnym kierunku - odpowiedzia na
    wzrost bezrobocia jest podwyzszenie podatkow, zwiekszenie wydatkow budzetu
    (absolutnie nie na inwestycje), zaostrzenie kodeksu pracy, wysokie koszty
    pozaplacowe.... Czy tak zwalczymy bezrobocie i dogonimy Zachod? Nie ma sie
    co patrzec na ich wydatki socjalne, oni na nie juz dawno temu zapracowali,
    bynajmniej nie w socjalizmie.
    U nas nie ma drapieznego kapitalizmu, to jest zwykly socjalizm koncesyjny
    promujacy "kolegow krolika".
    Zrozum, pewnego dnia moze nie byc pieniazkow na nic, na emerytow rowniez, bo
    ten system po prostu zarznie tych ktorzy daja mu pieniadze.

    > Naturalnie, srednia zawalow w ostatnich latach wzrosla bardzo. Jedna
    > z przyczyn jest ciagla pogon za pieniadzem i stres z tego wynikajacy.
    > Musze cie pocieszyc, ze nawet statystycznie jako 30 latek mam duze
    > szanse na zawal.

    nie o to mi chodzilo, placiles troszke pieniedzy i zostawales rencista...

    > Nie chce w zadnym stopniu ciebie ganic. Kazdy ma prawo wyglaszac
    > swoje opinie. Jak kazde przedsiewziecie, wykladnikiem jego sukcesu
    > jest umiejetnosc sluchania innych i liczenia sie z ich zdaniem i
    > mozliwosciami.
    > Jedna z najlepszych reklam wspolczesnych glosi:
    > "Spieszmy sie kochac bliznich, tak szybko odchodza"
    > Pozostawiam te sentencje pod twoja i innych rozwage.

    wszystko wspaniale, tylko pieknymi slowami gospodarki nie naprawisz.

    Pzdr