PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie, staże, roboty interwencyjne › Re: Bezrobocie, staże, roboty interwencyjne
  • Data: 2004-10-18 15:28:53
    Temat: Re: Bezrobocie, staże, roboty interwencyjne
    Od: "misiu" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" <n...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ckuh9u$24j$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > PUP psuje rynek, to fakt :(. Ale jakie masz lepsze pomysly na programy
    > zwalczania bezrobocia? Osoby po stazu maja przynajmniej wpis do CV -
    gdyby
    > pozostawaly przez ten rok bezrobotne, to bylyby w gorszej sytuacji niz
    mimo
    > wszystko nie majac w CV takiej dziury. A podczas stazu mozna sobie
    szukac
    > prawdziwej pracy - i rzucic staz bez konsekwencji, gdy sie ja znajdzie
    > (nawet umowe-zlecenie).

    Oczywiście że staż to niezły pomysł, ale jeśli firma po tym stażu kogoś
    zatrudni, a nie liczy na darmową siłę roboczą. Jak odbywałem staż w
    skarbowym, to w niektórych działach były dwie do czterech osoby
    pracujących na stałe i np. pięciu stażystów. I działy te cieszyły się, bo
    praca szybko szła i pracownicy brali premie za wykonanie planu, przy czym
    bez pomocy stażystów byłoby to niemożliwe. Dodatkowo mieli zapewnienie z
    PUPu, że stażystów będą mieli przydzielanych bez problemów.
    To jest myślenie urzędnicze, w oderwaniu od rzeczywistości.

    Pozdr