PracaGrupypl.praca.dyskusje"BEZROBOCIE to przywilej" › Re: "BEZROBOCIE to przywilej"
  • Data: 2004-03-18 01:05:10
    Temat: Re: "BEZROBOCIE to przywilej"
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bam; <c39dkh$9er$1@news.onet.pl> :

    > Dla mnie to też polska paranoja.

    Nie, to jest twarda rzeczywistość. ;)

    > Mam zameldowanie na Śląsku, mieszkam praktycznie we Wrocławiu, gdzie
    > zameldowania mieć nie mogę, szukam pracy i we Wrocławiu i na Śląsku. Przy
    > okazji zarejestrować się we wrocławskim UP nie mogę bo nie mam zameldowania
    > tutaj.

    Ale Twoim problemem jest meldunek. Ustawa o UP dopuszcza rejestrację
    także w przypadku meldunku czasowego, a z drugiej strony muszą istnieć
    jakieś ramy prawne rejestracji, bo wskaźnik bezrobocia jest
    wykorzystywany w polityce gospodarczej, przepisach o zasiłkach dla
    bezrobotnych itd.

    > Nie mogę tego prawa zrozumieć, bo w dobie mobilnych pracowników taki przepis
    > to absurd.

    Zgodnie z polskim prawem masz OBOWIĄZEK uzyskania meldunku w momencie
    przebywania w jednym miejscu zamieszkania [chyba] dłużej niż 2 doby -
    mobilność nie zwalnia z obowiązku meldunkowego. ;)

    > Pracowałam osiem lat, niemałe składki płaciłam, a teraz ja potrzebuję
    > pomocy.
    > Tylko dlaczego mam się ograniczać do rejonu w którym pracy mogę nie dostać?

    Ale zasiłek i termin jego trwania dostajesz taki, jaki wynika z ustawy
    dla Twojego powiatu, a nie wrocławski? Zakładam, że tam gdzie jesteś
    zarejestrowany jest wysokie bezrobocie, wyższe niż we Wrocławiu, gdzie
    zasiłku dawno byś nie miał - już wiesz po co m.in. są wymogi meldunkowe?
    ;)

    > Pracownik mobilny ma być!
    > Ha....

    I jesteś mobilny, ale tego nie obejmuje UP. Zresztą przepis mówi o tym,
    że przy uprzednim uprzedzeniu UP, nie traci się statusu bezrobotnego.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)