PracaGrupypl.praca.dyskusjeBEZPRAWNE sugestie co do WIEKU › Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    From: "Jacek5" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Date: Sun, 20 May 2007 08:45:31 +0200

    > a po co, za przeproszeniem, programiscie prawo jazdy? ;P
    > Serio. Przydaje sie. Ale sa tez autobusy/pociagi/samoloty/taksowki.

    Każdemu się przydaje. :-)

    > Poza tym, moze nie webmaster, ale np redaktor serwisu, dobrze zeby znal
    > tematyke, srodowisko targetowe serwisu itp. Jesli tworze serwis skierowany
    > do ludzi przed-35 rokiem zycia, to chcialbym, zeby redaktorem byl tam ktos
    > mlodszy niz 60 lat. Analogicznie... serwis dla emerytow (o ile taki by
    > powstal) wolalbym miec redagowany przez osobe starsza, nie

    Za treść serwisu webmaster chyba nie odpowiada.
    Ale jeśli już, to czy zdajesz sobie sprawę z tego po ile lat mają autorzy
    książek i ilustracji dla dzieci?

    W jakim wieku jest "Papcio Chmiel", który tworzył m. in. komiksy dla
    młodzieży?

    > przez 18-latka...
    > Czy to tez dyskryminacja?

    Jeśli kryterium byłby wiek na podstawie wglądu w metrykę, a nie umiejętności
    danej osoby, to tak.
    Nawet jeśli miałby tworzyć serwis dla młodzieży.

    > Chodzi mi o sytuacje, gdy wymaganie wieku staje sie jednym z tych
    > "wymagan, predyspozycji, które powinien spełnić kandydat na dane

    Są takie, np wymagania wydolnościowe w sporcie wyczynowym , gdzie zawodnik
    po 40 już niestety się nie nadaje i powinien pożegnać się z karierą.

    Weźmy inny przykład, dyskryminujący ze względu na płeć:
    "Zatrudnię księgową..."

    Przepraszam, dlaczego nie księgowego?
    Wprawdzie jest to zfeminizowany zawód, ale księgowi mężczyźni też się
    zdarzają.
    I co wtedy, jeśli zgłosi się mężczyzna? Czy zostanie odrzucony, bo nie
    spełnił kryterium płci?
    Bo pracodawca sobie ubzdurał, że kobieta będzie lepsza na tym stanowisku?