PracaGrupypl.praca.dyskusje › AnyUser triumfuje!

  • 21. Data: 2008-10-03 09:30:37
    Temat: Re: AnyUser triumfuje!
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Kiedy tak było? Możesz wskazać ten przepis, ewentualnie powiedzieć
    > kiedy obowiązywał i z jakiego prawa wynikał?

    połowa lat 90-tych. Czy wynikał z wewnętrznego prawa uczelni - nie wiem,
    nie wnikałem wtedy, bo mi nie było to potrzebne. Wiem, że każda umowa o
    pracę była opiniowana przez dziekana. Dlatego wygodniej było wtedy
    podpisywać umowy cywilno-prawne, tudzież robić coś w szarej strefie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 22. Data: 2008-10-03 09:34:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > IMHO jeden pracodawca nie może zatrudniać jednego pracownika na więcej
    > niż jedną umowę. W przeciwnym przypadku doszłoby do obejścia prawa w
    > kwestii nadgodzin: od 8-16 pracownik pracuje na 1 etat, a od 16-24 na
    > drugi etat itd. Wg Ciebie byłoby to zgodne z prawem?

    Czy by było - nie wiem, ale tak robią. Druga umowa jest zazwyczaj
    cywilno-prawna.
    Przykład Santander Bank, Łódzkie MPK i pewnie jakby przejrzeć dokładniej
    doświadczenia ludzi - w wielu innych miejscach.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 23. Data: 2008-10-03 09:50:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > Przykład Santander Bank, Łódzkie MPK i pewnie jakby przejrzeć dokładniej
    > doświadczenia ludzi - w wielu innych miejscach.

    A, to zupełnie inna sytuacja. Jeśli na tej umowie cywilnoprawnej robi
    się to samo, co na umowie o pracę, to umowa cywilno-prawna jest de facto
    umową o pracę. Zatem pracownik ma roszczenie do pracodawcy o nadgodziny,
    oraz zaległe składki ZUS (bo wtedy z cywilnoprawnej zywkle płaci się
    tylko zdrowotne). I oczywiście jest to niezgodne z prawem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2008-10-03 11:52:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > oraz zaległe składki ZUS (bo wtedy z cywilnoprawnej zywkle płaci się
    > tylko zdrowotne). I oczywiście jest to niezgodne z prawem.

    AFAIK to umowy cywilno-prawne zawarte _z własnym pracodawcą_ są
    identycznie oZUSowane jak normalna umowa o pracę. Właśnie po to by nie
    było przekrętów w rodzaju 1/8 etatu na umowę o pracę, a 7/8 na umowach
    cywilno-prawnych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2008-10-03 11:53:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > identycznie oZUSowane jak normalna umowa o pracę. Właśnie po to by nie
    > było przekrętów w rodzaju 1/8 etatu na umowę o pracę, a 7/8 na umowach

    Masz rację, te "myki", o którym pisałem, to zawarcie umowy
    cywilno-prawnej z jakąś podstawioną spółką.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 26. Data: 2008-10-03 14:10:00
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > w definicji jest losowosc

    więc w praktyce będą planowane teoretycznie losowe awarie :)

    e.