PracaGrupypl.praca.dyskusje › Analityk systemowy - czym to się je?

  • 1. Data: 2004-12-07 07:56:19
    Temat: Analityk systemowy - czym to się je?
    Od: "marcolphus" <n...@m...maila>

    Jak wygląda w praktyce praca Analityka Systemowego? Branża IT.

  • 2. Data: 2004-12-07 10:02:12
    Temat: Re: Analityk systemowy - czym to się je?
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    marcolphus napisał(a):
    > Jak wygląda w praktyce praca Analityka Systemowego? Branża IT.
    wiecej konkretow

  • 3. Data: 2004-12-07 11:50:59
    Od: "marcolphus" <n...@m...maila>

    Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl> wrote:

    >wiecej konkretow

    Proszę. Obowiązki:

    - Tworzenie i urzeczywistnianie wizji produktów
    - Definiowanie, wspólnie z klientami wymagan systemów informatycznych
    - Zarządzanie procesem wprowadzania zmian do funkcjonalności systemów
    - Prowadzenie prezentacji i szkoleń dla użytkowników

    Tylko ostatnie jest jasne. A 3 pierwsze?

  • 4. Data: 2004-12-07 12:05:14
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-07, marcolphus <n...@m...maila> wrote:
> [...]
    > - Prowadzenie prezentacji i szkoleń dla użytkowników
    >
    > Tylko ostatnie jest jasne. A 3 pierwsze?
    No, akurat to ostatnie ma się nijak do zadań analityka systemowego sensu
    stricte :)

    Pierwsze dwa punkty to określenie, czy w ogóle dany system ma rację bytu
    (analiza biznesowa) i co powinien zawierać (analiza techniczna).
    Przykładowo rozważmy stragan z pietruszką. Mamy genialny pomysł. Zrobimy
    kasę dedykowaną do sprzedaży pietruszki w pęczkach (i innych produktów,
    gdzie zasada sprzedaży jest podobna: klient z reguły kupuje jedną
    jednostkę). Analiza biznesowa to określenie, czy jest zapotrzebowanie
    rynku na taki produkt, jak duże jest to zapotrzebowanie, czy jest
    konkurencja, jeżeli tak, to jaka, jeżeli nie ma, to dlaczego, jakie koszta
    poniesiemy przy realizacju prototypu, produkcji, etc, jakich zysków
    spodziewamy się, jak widzimy sprzedaż i obsługę produktu (na przykład
    możemy stwierdzić, że kasy będziemy rozdawać za symboliczną opłatą,
    zaś właściwe zyski będziemy czerpać z supportu).
    Analiza techniczna to dla odmiany określenie specyfikacji produktu.
    Czyli co taki produkt miałby robić (dajemy klientowi pęczek pietruszki,
    wciskamy guzik - jeden z dwóch, jeśli klient kupuje dwa pęczki, to wciskamy
    guzik dwa razy; potem wciskamy drugi guzik i dostajemy paragon).

    Zresztą, co ja się będę produkował. Google:"documentation template(s)"
    i okolice. Jest parę darmowych szablonów dokumentacji, tam masz to wszystko.

    Jeszcze mały komentarz do punktu trzeciego - przypomnę:
    > Zarządzanie procesem wprowadzania zmian do funkcjonalności systemów
    Owszem, analityk określa jakie zmiany powinny zostać wprowadzone i w jakiej
    kolejności, lecz odpowiedzialnością za wprowadzenie rzeczonych zmian
    obarczyłbym raczej release managera.

    No i jeszcze raz - prezentacje i szkolenia dla użytkowników to na pewno
    nie jest problem analityka. Chyba, że mówimy o etapie projektowania, kiedy
    konsultujemy z klientem naszą wizję systemu.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. Widziałeś może obrazek pt. "Realizacja projektu informatycznego
    w przedsiębiorstwie na przykładzie huśtawki"?
    --
    Życie to życie - podobnie, jakbyś zamawiał konserwę w sklepie
    wysyłkowym - nigdy nie wiesz, czego się spodziewać :)

  • 5. Data: 2004-12-07 13:19:18
    Od: "marcolphus" <n...@m...maila>

    "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> wrote:

    [ciach]

    Dzięki, już mnie więcej wiem o co chodzi.

  • 6. Data: 2004-12-07 20:44:30
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam,

    > Pierwsze dwa punkty to określenie, czy w ogóle dany system ma rację bytu
    > (analiza biznesowa) i co powinien zawierać (analiza techniczna).

    OK.

> [...]
    > możemy stwierdzić, że kasy będziemy rozdawać za symboliczną opłatą,
    > zaś właściwe zyski będziemy czerpać z supportu).

    I uważasz że to ma robić analityk systemowy IT? No bez przesady :) To jest
    działka departamentu analiz czy marketingu ale nie IT! Bo niby czemu analityk
    IT ma się zajmować analizą finansową, cash-flowami itp?
    Analiza biznesowa robiona przez IT polega na tym że biznes chce zrobić kasę
    dedykowaną do sprzedaży pietruszki w pęczkach, wie że mu się to będzie opłacać,
    zna zapotrzebowanie itd. i prosi IT o analizę zmian niezbędnych np. w systemie
    ERP czy obsługi kas. Czyli jakie menu dodać, skąd pobrać dane, dokąd je
    przekazać itp., oczywiście nie na poziomie technologicznym.

> [...]
    > wciskamy guzik - jeden z dwóch, jeśli klient kupuje dwa pęczki, to wciskamy
    > guzik dwa razy; potem wciskamy drugi guzik i dostajemy paragon).

    Analiza techniczna powinna specyfikować jak wykonać to, co jest zapisane w
    analizie biznesowej.

    pzdr
    ki