PracaGrupypl.praca.dyskusjeAnalityk systemowy - czym to się je? › Re: Analityk systemowy - czym to się je?
    From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Analityk systemowy - czym to się je?
    Date: Tue, 7 Dec 2004 12:05:14 +0000 (UTC)

    On 2004-12-07, marcolphus <n...@m...maila> wrote:
    > - Tworzenie i urzeczywistnianie wizji produktów
    > - Definiowanie, wspólnie z klientami wymagan systemów informatycznych
    > - Zarządzanie procesem wprowadzania zmian do funkcjonalności systemów
    > - Prowadzenie prezentacji i szkoleń dla użytkowników
    >
    > Tylko ostatnie jest jasne. A 3 pierwsze?
    No, akurat to ostatnie ma się nijak do zadań analityka systemowego sensu
    stricte :)

    Pierwsze dwa punkty to określenie, czy w ogóle dany system ma rację bytu
    (analiza biznesowa) i co powinien zawierać (analiza techniczna).
    Przykładowo rozważmy stragan z pietruszką. Mamy genialny pomysł. Zrobimy
    kasę dedykowaną do sprzedaży pietruszki w pęczkach (i innych produktów,
    gdzie zasada sprzedaży jest podobna: klient z reguły kupuje jedną
    jednostkę). Analiza biznesowa to określenie, czy jest zapotrzebowanie
    rynku na taki produkt, jak duże jest to zapotrzebowanie, czy jest
    konkurencja, jeżeli tak, to jaka, jeżeli nie ma, to dlaczego, jakie koszta
    poniesiemy przy realizacju prototypu, produkcji, etc, jakich zysków
    spodziewamy się, jak widzimy sprzedaż i obsługę produktu (na przykład
    możemy stwierdzić, że kasy będziemy rozdawać za symboliczną opłatą,
    zaś właściwe zyski będziemy czerpać z supportu).
    Analiza techniczna to dla odmiany określenie specyfikacji produktu.
    Czyli co taki produkt miałby robić (dajemy klientowi pęczek pietruszki,
    wciskamy guzik - jeden z dwóch, jeśli klient kupuje dwa pęczki, to wciskamy
    guzik dwa razy; potem wciskamy drugi guzik i dostajemy paragon).

    Zresztą, co ja się będę produkował. Google:"documentation template(s)"
    i okolice. Jest parę darmowych szablonów dokumentacji, tam masz to wszystko.

    Jeszcze mały komentarz do punktu trzeciego - przypomnę:
    > Zarządzanie procesem wprowadzania zmian do funkcjonalności systemów
    Owszem, analityk określa jakie zmiany powinny zostać wprowadzone i w jakiej
    kolejności, lecz odpowiedzialnością za wprowadzenie rzeczonych zmian
    obarczyłbym raczej release managera.

    No i jeszcze raz - prezentacje i szkolenia dla użytkowników to na pewno
    nie jest problem analityka. Chyba, że mówimy o etapie projektowania, kiedy
    konsultujemy z klientem naszą wizję systemu.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. Widziałeś może obrazek pt. "Realizacja projektu informatycznego
    w przedsiębiorstwie na przykładzie huśtawki"?
    --
    Życie to życie - podobnie, jakbyś zamawiał konserwę w sklepie
    wysyłkowym - nigdy nie wiesz, czego się spodziewać :)