PracaGrupypl.praca.dyskusjeAlkomat czy Tester moze byc podstawa zwolnienia ???? › Re: Alkomat czy Tester moze byc podstawa zwolnienia ????
    From: smok <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Alkomat czy Tester moze byc podstawa zwolnienia ????
    Date: Fri, 2 Apr 2004 13:03:29 +0200
    Sender: m...@o...pl@ip250.lt.krakof.com

    Gdy nadszedł dzień Fri, 2 Apr 2004 08:49:22 +0200
    "Dexter" <g...@o...pl> rzekł:

    > Witam !!!

    > Pracodawca zobowiazal pracownikow aby po wyjsciu z pracy dmuchali w
    > celu stwierdzenia czy sa pod wplywem alkoholu

    Rozumiem pracodawcę. Ale są oczywiście granice takiego działania.

    > Sprawdzenie odbywa sie nie Alkomatem tylko jakims tam Testerem ( takie
    > co mozna kupic w TV Mango co reklamuje p.Dziecioł )

    Może być. Ale jeśli uznają że masz coś w wydychanym powietrzu nic Ci nie
    udowodnią. Co za tym idzie, jeżeli padnie takie podejrzenie powinni
    wezwać policję lub zaproponować Ci badanie krwi. Jedynie w ten sposób
    uzyskają prawne dowody.

    > Ustnik jest niestyrylizowany tylko kazdy po kolei dmucha w ten sam.(
    > wycierany jest dlonia )

    To już jest BANDYTYZM. Od razu należy dyskretnie poinformować sanepid.

    > Czy mam prawo odmowic dmuchanie jezeli to nie jest Alkomat a tylko cos
    > na podobę ???

    To jest argument, ale nie dla pracodawcy tylko dla sądu. Pracodawca chce
    sprawdzić czy nie zachodzi potrzeba sprawdzenia Cię na poważnie.

    > Co mi moze grozic jak odmowie i co musze w tym przypadku zrobic ???

    Wywalenie z pracy.

    > Czy w przypadku stwierdzenia ( nikt nie wie co pokazuje czy promile
    > czy cos innego ponoc wynik trzeba przeliczyc i wtedy mamy promile)
    > ze jestem pod wplywem alkoholu jakie kroki musze wykonac aby poddac
    > sie badaniu, czy jest to obowiazkiem Pracodawcy czy Pracownika.

    Oddział toksykologii najbliższego szpitala wykona na żądanie odpłatne
    badania których koszty oczywiście pokryjesz Ty. Jednakże jak okaże się
    że byłeś czysty, pracodawca bezwzględnie powinien przeprosić i zwrócić
    koszty badań. Zaznaczam słowo "powinien", bo nie musi.

    > Tak samo jak udam sie na Policje moga powiedziec ze to nie jest
    > instytucja charytatywna co bada ot tak sobie kazdego co przyjdzie
    > sobie na "dmuchanie".

    Jestem pewien że jak trafisz na normalnego glinę nie będzie robił
    kłopotów. Takie sytuacje są marginalne i jak mu wyjaśnisz w czym jest
    sprawa (zwłaszcza dyżurny na komisariacie) może nawet wyda Ci wydruk z
    alkomatu, albo napisze potwierdzenie. Gliniarze to w końcu też ludzie, a
    z ustników się nie rozliczają ;)

    > Nadmieniam ze tym sposobem kilku pracownikow
    > zostalo juz zwolnionych , ( Pracodawca stwierdzil ze Tester i wyniki
    > sa dla niego wiazace).

    Dla niego tak, ale PIP i sąd pracy chyba by się kłóciły z tym. Myślę że
    jeśli Ci goście byli trzeźwi to popełnili GRUBY błąd że nie zwrócili się
    natychmiast do szpitala na badania krwi. Pracodawca szybko przekonał by
    się co jest wart jego pomysł.

    > Czy w przypadku zwolnienia z pracy mam szanse cos wywalczyc w Sadzie
    > Pracy????

    Tak. Jeśli zaświadczysz że byłeś trzeźwy, to sprawa jest wogóle jasna, a
    jeżeli nie to i tak możesz się powołać na to że to urządzenie nie ma
    atestu, homologacji, kalibracji i różnych innych papierków.

    > Kto musi udowadniac Pracodawca Pracownikowi czy odwrotnie ???

    Jak w każdej sprawie spornej istnieje zasada domniemania niewinności
    oraz udowodnienia winy. Czyli winny jest TYLKO ten, któremu się to
    udowodni (w teorii).

    > Pozdrawiam Andrzej

    Pozdrawiam i nie dajcie się. I nie pijcie w robocie.

    --
    Slack'it!
    SMOK of the M.I.B's ping, ping, jest tam kto?