PracaGrupypl.praca.dyskusjeA teraz... › Re: A teraz...
  • Data: 2005-09-04 16:22:28
    Temat: Re: A teraz...
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:pan.2005.09.04.10.37.30.385293@gazeta.pl...

    > Powiedz to tym, ktorzy nie maja zadnego urlopu, pracujac na umowach
    > zleceniach, pseudo samozatrudnieniach i innych wybalazkach.
    > Sadze, ze z entuzjazmem przyjeliby rozwiazanie etatowe z gwarancja 14 dniu
    > platnego urlopu w roku, bo nie wybrali bynajmniej obecnej formy
    > zatrudnmienia z pracoholizmu a z braku innej alternatywy. I nawet w
    > przypadku wykopania z pracy nie maja szans na zasilek dla besrobotnych, bo
    > przeciez nie byli "zatrudnieni".

    Ja bym to chetnie rozwiazala tak, zeby ten punkt umowy (i inne) byl
    negocjowalny w przypadu umow o prace z pensja wyzsza od okreslonej kwoty.

    Bo jest oczywiste, ze jak sie kogos zatrudnia za minimalna, to jest to
    zwykle osoba latwo zastepowalna, nie majaca dobrej pozycji przetargowej w
    ewentualnych negocjacjach i ok, chronmy takich ze wzgledow humanitarnych.
    Natomiast jesli ktos zatrudnia kogos dajac mu, powiedzmy, powyzej 3 tys. na
    reke, to jest to pracownik majacy juz jakies poszukiwane kwalifikacje i
    lepsza sytuacje na rynku pracy, mogacy sobie znalezc inna prace, jak mu sie
    ta nie spodoba. I z takim pracownikiem mozna by moc zawrzec w kontrakcie
    mniej urlopu albo np. 9-cio godzinny dzien pracy. Bo on sie na to zgodzi,
    jesli sie zgodzi, nie pod przymusem ekonomicznym, ale dlatego, ze jest to
    dla niego ok i jest gotow za cene danej pensji i mozliwosc wykonywania tej
    pracy tej firmie dawac z siebie wlasnie tyle, wiecej, niz mu na to pozwala
    obecny KP.

    I.