PracaGrupypl.praca.dyskusje3.5 k dla absolwenta... › Re: 3.5 k dla absolwenta...
    From: jurson <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 3.5 k dla absolwenta...
    Date: Mon, 29 Aug 2005 08:31:00 +0200

    d...@a...pl napisał(a):

    > mnie o oczekiwane wynagrodzenie. Odpowiedzialem, ze 3.5 k netto.
    > Widzialem, ze przesluchujacy mnie czlowiek troche sie zdziwil. Zaczal pytac, czy
    > w okresie probnym mogloby byc troche mniej, czy moze to jest jednak kwota
    > brutto, etc.

    Ja się dziwię, że się dziwisz, że on się zdziwił. Poprosiłeś o kwotę
    równą dwukrotności średniej krajowej nie mając żadnego doświadczenia.
    Powinieneś mieć przygotowane naprawdę dobre argumenty, żeby udowodnić że
    jesteś tyle wart. Wydaje mi się, że pracodwaca potraktował cię ok jeśli
    zaproponował ci mniej na okresie próbnym - to tylko 3 miesiące a miałbyś
    czas udowodnić, że jesteś wart tyle ile chcesz.

    Poprostu inni kandydaci podawali pewnie kwoty na poziomie 3500 brutto -
    a na pewno byli wśród nich tacy którzy mieli jakieś doświadczenie zawodowe.

    > Sorry, ale odnosze wrazenie, ze przez te 5 lat studiow jednak troche sie
    > nauczylem. Moze to bedzie "bucowate" ;-), ale na dyplomie mam 6 z wyroznieniem,

    Ja też ale się nie chwalę:). Jest nas dużo - a różnica między
    programowaniem "naukowym" a komercyjnym ogromna więc raczej to nie robi
    wrażenia na pracodawcach. Jest to oczywiście mocny argument na twoją
    korzyść ale odnoszę wrażenie, że słabszy niż jakakolwiek praca w czasie
    studiów. Doświadczenie zawodowe świadczy o tym, że potrafisz pracować
    przy napiętych terminach i we współpracy z innymi ludźmi. Wszyscy
    wiedzą, że na studiach nie ma terminu, którego nie dałoby się
    przesunąć:) a w większości projektów autor jest analitykiem,
    projektantem, programistą i testerem.