PracaGrupypl.praca.dyskusje3/4 etatu ? Dlaczego ? › Re: 3/4 etatu ? Dlaczego ?
  • Data: 2004-03-07 21:20:55
    Temat: Re: 3/4 etatu ? Dlaczego ?
    Od: neco <h...@-...poprostu.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-03-06 00:03, Użytkownik _-Stan-_ napisał:
    > Zauważyłem w kilku marketach, że zatrudnia się pracowników na 3/4 etatu z
    > pensją około 800 zł/mies.[...] I teraz
    > dwa pytania: 1/jaką korzyść mają zakłady usilnie utrzymujące pułap zarobku
    > np. 800zł ? Bo niby dlaczego nie miałyby umożliwić zarobku 900 zł po którym
    > byłby zasiłek dla bezrobotnego ? 2/ Dlaczego istnieje prawo które skłania
    > pracodawców do sztucznego zaniżania zarobków i krzywdzenia pracowników?
    Brakuje podstawowego pytanie: PO CO tak te wredne markety robią?

    A odpowiedź jest prosta - jeżeli market ma do dyspozycji 10 etatów, to
    zatrudniając na 3/4 etatu - może zatrudnić ~13 ludzi. A po co?
    A po to, że jakbyś miał ułozyć grafik dla 80 kasjerek to szlag by Cię
    pewnie trafił. Szczególnie jeżeli wiesz że najwiekszy ruch panuje np. w
    godz. 15-21 (6 godz), a np. do tej godz 15 na sklepie nie ma żywego
    ducha więc jeśli wieczorem potrzebujesz 20 kasjerek, które musiałby
    przyjsc na 13 to będą one przez 2 godz nudzić się. A tak masz do
    dyspozycji pracownika przez te np. 20 dni w miesiacu, ale nie przez 8 a
    przez 6 godz. na które jest potrzebny.
    Proste?... nie..chyba jednak nie.. to napewno ktoś komuś robi złośliwe
    kuku żeby nie dostał zasiłku.. ale to może dobrze? bo w ten sposób te
    wredne markety nie nadwyrężają budżetu państwa?