PracaGrupypl.praca.dyskusje3/4 etatu ? Dlaczego ? › Re: 3/4 etatu ? Dlaczego ?
  • Data: 2004-03-06 20:46:37
    Temat: Re: 3/4 etatu ? Dlaczego ?
    Od: "waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "_-Stan-_" <s...@T...sos.com.pl> napisał w
    wiadomości news:c2db65$r3t$1@absinth.dialog.net.pl...

    W konkretnym przypadku spotkałem
    > pracownicę marketu gdzie zarobki sięgały 800 zł, a pracownikom zakład
    > zalegał za nadgodziny zbierane przez kilka lat w wysokościach po
    > kilkadziesiąt godzin. I doskonale wiedział , że takie ma zaległości bo
    wciąż
    > te nadgodziny były przepisywane w nowe "listy". I jak ognia unikał
    > wypłacenia pieniążków za te nadgodziny.
    (...)
    > Dowiedziałem się, że magiczna suma 800 złotych jest regułą w
    > wielu firmach. I pozbawia pracownika przywilejów z powodu niewielkiej
    > różnicy. To chyba nie może być przypadek ?

    Przecież minimalne wynagrodzenie w 2003 r. wynosiło 800 zł, a więc
    warunek minimum był spełniony.
    Dopiero od stycznia 2004 r. minimalne wynagrodzenie wynosi 824 zł.

    Służby kadrowo-płacowe zwykle są bardzo spolegliwe wobec pracodawcy i
    nie będą wnioskować podwyższenia wynagrodzenia dla niepełnozatrudnionych
    pracowników firmy. Z kolei, pracodawcy nie myślą o tak "drobnych"
    sprawach.

    Dlatego zainteresowane osoby (pracownicy niepełnozatrudnieni) powinny
    same "czuwać" i zwrócić się do pracodawcy z prośbą o podwyższenie swojej
    płacy do minimalnego wynagrodzenia pełnoetatowego przy każdej jego
    podwyżce. A uzasadnienie do takiego wniosku jest bardzo dobre:
    zabezpieczenie przy ewentualnym zwolnieniu. Chyba pracodawcy nie
    odmówią.

    Pozdrawiam

    wa