PracaGrupypl.praca.dyskusje3/4 etatu ? Dlaczego ? › Re: 3/4 etatu ? Dlaczego ?
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: 3/4 etatu ? Dlaczego ?
    Date: Sat, 06 Mar 2004 19:01:08 +0100

    _-Stan-_; <c2b0vo$m4j$1@absinth.dialog.net.pl> :

    > Zauważyłem w kilku marketach, że zatrudnia się pracowników na 3/4 etatu

    Ja bym nie szukał jakiegoś spisku - bo łatwiej "ułożyć" grafik dnia z
    takich pracowników.

    > pensją około 800 zł/mies.i zmusza się do nadgodzin nie płacąc za nie
    > dodatkowych pieniędzy [niby w zamian za dni wolne, ale często idące w
    > "zapomnienie"].

    Bo to nie pracodawca powinien domagać się oddania nadgodzin, ale
    pracownik - jak rozumiem pracownik cicho siedzi w kącie i czeka, aż
    pracodawca zgadnie za niego kiedy on chce odebrać te godziny?

    > Otóż zasiłek dla bezrobotnego --jeśli został on zwolniony z zakładu gdzie
    > zarabiał poniżej pewnej sumy bodaj 840 zł/mies.--nie przysługuje ! I teraz
    > dwa pytania:

    > 1/jaką korzyść mają zakłady usilnie utrzymujące pułap zarobku
    > np. 800zł ? Bo niby dlaczego nie miałyby umożliwić zarobku 900 zł po którym
    > byłby zasiłek dla bezrobotnego ?

    Dlatego, że nie zatrudnia na cały etat?

    2/ Dlaczego istnieje prawo które skłania
    > pracodawców do sztucznego zaniżania zarobków i krzywdzenia pracowników?

    Prawo popytu i podaży stosowane [wg mnie nie mające identycznego
    zastosowania] identycznie w stosunku do cebuli i pracowników. Swego
    czasu byłem na spotkaniu w sprawie pracy w jednym z hipków - zapełnili
    po kilkakroć [kilka spotkań] salę kinową - po prostu jest tylu chętnych.
    Inna sprawa, że tym z hipka w dupie się poprzewracało i tak co 2
    tygodnie poszukują nowych pracowników.
    Ogólnie - nastawieni są na szybki zwrot z inwestycji, więc tną koszty
    jak się da - za kilka lat im przejdzie - przynajmniej ja poznam to po
    tym, że w centrali [byłej] wspomnianego hipka zamiast linoleum
    najgorszej jakości, które co pewien czas jest lakierowane, żeby się
    świeciło jak psu jajca, będzie leżała wykładzina, albo terakota. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)