PracaGrupypl.praca.dyskusje2 sprawa › Re: 2 sprawa
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 2 sprawa
    Date: Mon, 23 May 2005 22:56:37 +0200

    Re to: Maciek Sobczyk [Mon, 23 May 2005 17:00:32 +0200]:

    > Twój wariant zakłada, że wszystkim jest dobrze w grupie,
    > nikt nie chce nic zmieniać. Nawet gdyby tak było, to zawsze
    > wprowadzenie nowego człowieka do grupy powoduje zakłócenie
    > istniejących układów i równowagi sił.

    E-e. Dalej sie nie zgodze. To nie jest wprowadzenie nowego
    czlowieka do grupy. To jest z ich punktu widzenia postawienie
    im nad glowa gowniarza, ktory bedzie sie wymadrzal. Nawet,
    jesli jakies tam nieporozumienia miedzy nimi sa, to moge sie
    zakladac ze na poczatku calkowicie je pomina i utworza dosc
    stabilny wspolny front.

    Moj wariant opiera sie na tym, co tu czytam. A czytam, ze
    chlopak wskakuje na czubek grupy swietnie sie znajacych,
    dlugo ze soba pracujacych ludzi, ktorzy przez ilestam lat
    byli praktycznie panami sami dla siebie i zorganizowali
    sobie wspolprace na wlasnych zasadach. I jesli zakladam
    slusznie, to proby grupowego rozwiazywania problemow nic
    nie dadza, bo jak dla nich problemem bedzie "ten nowy".

    Nie wiem jak to wyglada na stacjach benzynowych, ale pare
    razy widzialam to w warsztatach samochodowych i w grupach
    instalatorow. I to dokladnie tak wlasnie dzialalo.

    > Na bazie zależności zachodzących w grupie, które
    > powierzchownie opisałem w poprzednim poście, spece
    > od zarządzania ukuli termin "cykl życia grupy",
    > warunkujący jej efektywność na przestrzeni czasu.

    Z calym szacunkiem, ale teoretycy maja zazwyczaj to do
    siebie, ze w praktycznych sytuacjach glupieja ;) Nijak
    nie wyobrazam sobie, co moje chlopaki od instalacji
    zrobiliby z psychika takiego teoretycznego specjalisty
    od zarzadzania... A raczej nie chce sobie wyobrazac.

    Kira