PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 etaty

  • 11. Data: 2007-07-06 07:51:09
    Temat: Re: 2 etaty
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    c...@t...pl wrote:

    > czy zgodne z polskim prawem pracy jest posiadanie dwoch pelnych etatow?
    > czyli praca u kazdego z nich po 12 godzin co drugi dzien.

    etatów można mieć 10..

  • 12. Data: 2007-07-06 10:58:06
    Od: u...@g...pl

    > Dowiedzą się jak przekroczysz maksymalną składkę :)

    Tego trzeba pilnowac samemu, jak ma sie dwa etaty albo nedznego
    pracodace. Chociaz w tym drugim przypadku to nie grozi przekroczenie
    skladki ;). Nawet ZUS to olewa, bo to w koncu pieniadze dla niego

    Usjwo

  • 13. Data: 2007-07-06 15:21:07
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    u...@g...pl nabazgrolił na ekranie:

    > Tego trzeba pilnowac samemu, jak ma sie dwa etaty albo nedznego
    > pracodace. Chociaz w tym drugim przypadku to nie grozi przekroczenie
    > skladki ;). Nawet ZUS to olewa, bo to w koncu pieniadze dla niego

    Zus tego nie olewa. Nie może. Ustawa na nim złożyła obowiązek pobierania
    składek tylko do pewnej wysokości. Będzie to miało wpływ oczywiście na
    przyszłe emerytury. Ponadto zus ma informować pracodawców o przekroczeniu
    tego progu i ewentualnie do złożenia korekt. A z tym już trochę zabawy, bo
    to jest powiązane z podatkiem :]

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 14. Data: 2007-07-06 16:21:32
    Od: u...@g...pl

    > Zus tego nie olewa. Nie może. Ustawa na nim złożyła obowiązek pobierania
    > składek tylko do pewnej wysokości.

    No, moze masz racje ze ustawa zlozyla obowiazek, i tu nie zamierzam
    dyskutowac.
    Ale urzad jest urzad. Wiem to na wlasnym przykladzie. Pracowalem na
    etacie, wszystko zgodnie z prawem. Po przekroczeniu skaldki ZUs
    oczywiscie nie pobieral skladki (dzieki dla mojego pracodawcy).
    Zakonczylem prace na etacie i ubezpieczam sie sam. (wiem to glupota,
    bo nigdy nie doczekam emerytury z ZUS). Ide do ZUZu wypelniam DRA
    (przedtem jeszcze rejestracja) z podstawa skaldmi xxx i skaldka 0 zl,
    z okazji przekroczenia limitu. Wiesz ile opini sie wysluchalem na ten
    temat? Dobrze ze bylem cierpliwy i _powoli_ tlumaczylem przepisy
    urzednika z ZUSu.
    Moze nie ma prawa, ale jak nie przypilnujesz to napewno nikt tego nie
    zauwazy :(

    Usjwo

  • 15. Data: 2007-07-06 18:21:23
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    u...@g...pl nabazgrolił na ekranie:
    > Moze nie ma prawa, ale jak nie przypilnujesz to napewno nikt tego nie
    > zauwazy :(

    Zus zauważy, jak nie w tym roku, to w następnym...

  • 16. Data: 2007-07-07 09:02:50
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 06 Jul 2007 09:51:09 +0200, Herakles <h...@b...pl>
    wrote: