PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1000 Euro - Niemcy - jaki pozim zycia

  • 1. Data: 2006-11-04 21:29:40
    Temat: 1000 Euro - Niemcy - jaki pozim zycia
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    Temat troche moze offTopicowy ale ze ta grupe odwiedza duzo ludzi daje to
    tutaj

    Na jaki poziom zycia (koszty mieszkania, transportu, wyzywienia itd itp)
    moze liczyc pracownik zarabiajacy w Niemczech 1000 Euro netto w fabryce
    czekoladek. Tak mnie to interesuje gdyz uslyszlame ze sa takie stawki akurat
    w jakiejs fabryce ktora i tak notabene bedzie likwidowana a reszta produkcji
    przenoszona do Polski.

  • 2. Data: 2006-11-05 01:17:32
    Temat: Re: 1000 Euro - Niemcy - jaki pozim zycia
    Od: sATIN <s...@g...pl>

    zasit napisał(a):
> [...]
    > w jakiejs fabryce ktora i tak notabene bedzie likwidowana a reszta produkcji

    Tyle 4 lata temu dostawał doktorant na uczelni technicznej. W tym czasie
    na praktyce Uniwersyteckiej ja dostawałem 650 Euro i nie narzekałem.
    Wystarczało mi na wynajem mieszkania wyżywienie, drobne podróże oraz
    zakupy jakiejś elektroniki. Podróże w Niemczech do tanich nie należą -
    no chyba, że bilety weekendowe.

    Szczegółów juz nie pamiętam oraz mogło się trochę pozmieniać więc może
    znajdzie się ktoś bardziej kompetentny.

  • 3. Data: 2006-11-05 06:53:56
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    > Na jaki poziom zycia (koszty mieszkania, transportu, wyzywienia itd itp)
    > moze liczyc pracownik zarabiajacy w Niemczech 1000 Euro netto w fabryce

    Berlin 2005:
    - koszt wynajmnu mieszkania (czytaj: norka ale schludna i czysta ale w
    nieciekawej i dalekiej od centrum okolicy) 250E/mies (kaltmiete) ale maks
    wychodziło z reguły 300E
    - koszt karty na wszystkie linie miejskie + Poczdam: 25,40E/tydzień
    - żarcie: ciężko mi dokładnie powiedzieć bo dzielone było na kilka osób, ale
    jakieś 200E/miesiąc z symbolicznym piwem (0,69E) i słodyczami co jakiś czas
    raczej nie były to ubogie posiłki choć do wystawnych też nie należało;)

    - ubrania itp. ceny często bardzo podobne do polskich (no ale zwykle kilka %
    droższe)
    - z żarcia drogi chleb i produkty mięsne (z wyjątkiem parówek :p)
    - umiarkowanie droższe produkty mleczne
    - w tej samej cenie lub często tańsze niż w Polsce są słodycze
    - tani makaron ;)

    Warto kupować w Lidlu, Plusie, Aldi (ale ten to często straszny syf dla
    auslanderów czyli dla nas i nikt tam nie stara się o czystość i schludność).

    Napisz może jednak o jakie miasto lub rejon chodzi, bo akurat w tym
    przypadku stolica Niemiec nie jest najdroższym miastem...

  • 4. Data: 2006-11-05 10:35:11
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    nie wiem dokladnie jakie miasto ale region niemiec poludniowych cos okolice
    Stuttgartu, jakies male miasto, niestety dokladnie wiem wiem jakie :(

  • 5. Data: 2006-11-05 10:58:38
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    > nie wiem dokladnie jakie miasto ale region niemiec poludniowych cos
    okolice
    > Stuttgartu, jakies male miasto, niestety dokladnie wiem wiem jakie :(

    No to jak Badenia to ceny będą znacznie wyższe. Ale na ile to się nie
    wypowiadam bo nie byłem w tych rejonach na dłużej. Na tej stronce
    http://tinyurl.com/y95bmw wpisz w pozycje "stadt" miejscowość a w przypadku
    większych miejscowości będziesz musiał wpisać jakieś ograniczenia bo wypluje
    za dużo wyników. W ten sposób będziesz miał rzeczywisty koszt wynajmu
    (miete). Często będziesz musiał wpłacić kaucje (około 3-6 miesięczny koszt
    najmu). Do podanych cen dolicza się dodatkowe opłaty (nebenkosten) - ja do
    tej pory się nie orientuje co jest w której opłacie ;) ważny jest i tak
    sumaryczny koszt.

    Jakiś czas temu szukałem informacji o tygodniowym bilecie we Frankfurcie/M i
    ten kosztował mnie ok 40E/tydzień tak więc co miasto/rejon to ceny bywają
    różne.

    No ale zrobiło się już OT bo z pracą to ma niewiele wspólnego ;)