PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o możliwość legalnego zatrudnienia w Niemczech

  • 1. Data: 2005-11-01 13:24:53
    Temat: Pytanie o możliwość legalnego zatrudnienia w Niemczech
    Od: Tomasz Staudt <t...@p...pl>

    Witam serdecznie!
    Właśnie zasubskrybowałem sobie grupę i mam następujące pytanie: Czy
    istnieje sposób na legalne zatrudnienie na stałe na terenie Niemiec
    mając tylko polskie obywatelstwo? Sprawa wygląda następująco: mam w
    Niemczech legalnie tam przebywającą od kilku lat siostrę, której znajomy
    ma duży lokal gastronomiczny i chętnie mnie zatrudni, ja również bardzo
    palę się do wyjazdu, jednakże interesuje mnie wyjazd nie czasowy (na
    wizę) tylko stałe osiedlenie się i legalna praca. Czy w związku ze
    wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej nie można tam założyć jakiejś
    działalności gospodarczej i w ten sposób się zatrudnić? Bardzo proszę o
    odpowiedź i z góry serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam Tomasz Staudt