PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie do grupowiczow - zakladanie firmy... › Pytanie do grupowiczow - zakladanie firmy...
  • Data: 2003-09-25 12:49:30
    Temat: Pytanie do grupowiczow - zakladanie firmy...
    Od: "Daniel Biernacki" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Mam problem i pomyslalem, ze tutaj znajde zarowno praktykow jak i teoretykow
    tematu.
    W czym rzecz? Swiadcze uslugi graficzne (freelancer) dla wydawnictw na
    zasadzie umowy zlecenia itp. W tym momencie chcialbym sformalizowac
    dzialanie ze wzgledu na porozumienie z druga osoba podobnie pracujaca.
    Stanelismy przed dylematem czy zakladac firme czy tez dalej po partyzancku
    dzialac bez swiadczen i bez sformalizowania naszej dzialalnosci... Jednak...
    Okazalo sie, ze chcac troche bardziej sie rozwinac (lokal, sprzet i inne
    dobra pomagajace w pracy) dobrze by bylo brac na wszystko rachunek i
    odliczac sobie VAT. Przyznam, ze jestem noga w tych sprawach i szukam
    informacji na sieci jaka forma bylaby najkorzystniejsza w tym ukladzie i czy
    jest jakas mozliwosc zmniejszenia kosztu - chodzi konkretnie o ZUS (np. czy
    mozna czasowo zawieszac placenie skladek bez jakis konsekwencji takiej
    decyzji)?
    Co o tym sadzicie? Co byscie zrobili na moim miejscu w tym temacie?

    Pozdrawiam
    Daniel