PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie. Pracodawca wypłacał premię bez odprowadzania składek.

  • 21. Data: 2008-09-16 15:14:11
    Temat: Re: Pytanie. Pracodawca wypłacał premię bez odprowadzania składek.
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-09-15, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Podpieram się art. 41 podpunkt 8. Ustawy o Systemie Ubezpieczeń
    > Społecznych. Nie musi być to RMUA, może to być np. pasek
    > z wynagrodzeniem, ale ubezpieczony musi otrzymywać takież
    > dokumenty celem właśnie weryfikacji, czy wszystko ok.
    >
    > Jeżeli pracodawca niczego mu nie dawał, to pełna zgoda - można
    > w takim przypadku pisać, że się nic nie wiedziało. :)

    Nie wiedział i nagle się dowiedział? To w momencie jak się dowiedział
    że jednak składki i podatek nie były odprowadzane to powinien złożyć
    pity korygujące za poprzednie lata.

    Zresztą, myslisz ze us uwierzy, że nie wiedział iż na lewo dostaje kasę?
    Policz. Niech miałby brutto legalnej 1000 (tj. ok 800 netto), do tego
    drugie 800 zl.
    Na pit 11 miałby w pozycji przychody 12000 z czego na rękę by miał ok
    9600, drugie 9600 rocznie dostawał pod stołem,tj. 19200 netto - a na
    picie brutto było 12000. Po odliczeniu składek podatku wyszło by z 12
    tys nagle 19 tys?

    /wiem, czepiam się.../

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 22. Data: 2008-09-19 17:41:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Mon, 15 Sep 2008 16:58:58 +0200, a <...@o...pl> zakodowal:

    >Teraz pytanie: gdzie i do kogo powinienem to zgłosić?

    ZUS, PIP, UKS, US, proboszcz, dzielnicowy...

    >Czy powinienem?

    Jak chcesz.
    Ale jak nie masz dowodów, to możesz mieć potem nieprzyjemności i
    ciąganie po sądach przez pracodawcę.

    >Jakie konkretnie konsekwencje mogą spotkać pracodawcę?

    Jeżeli zostanie udowodnione, to zaległe składki + odsetki + kara
    (zależy od organu może być całkiem pokaźna).
    Ty też będziesz miał problemy, jeżeli w PITach nie rozliczałeś się z
    tych "lewych" dochodów.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 23. Data: 2008-09-21 12:19:08
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia 16 Sep 2008 15:53:32 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >
    >Jeżeli pracodawca niczego mu nie dawał, to pełna zgoda - można
    >w takim przypadku pisać, że się nic nie wiedziało. :)

    No cóż, ten papierek nie jest dokumentem, który świadczy, że faktycznie składka
    na ZUS itd. została przekazana. Parę lat temu też mi się tak zdawało, ale prawda
    okazała się inna, jak dostałem coroczny wyciąg z konta emerytalnego - brakowało
    składek za kilka miesięcy.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 24. Data: 2008-09-21 14:06:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-21, Sławomir Szyszło <s...@C...pl> wrote:

    > No cóż, ten papierek nie jest dokumentem, który świadczy, że faktycznie składka
    > na ZUS itd. została przekazana.

    Oczywiście. Ale to jest doskonała linia obrony na wypadek podejrzenia,
    że zarówno Ty jak i pracodawca kombinowaliście z premiami na lewo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl