PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Przejęcie firmy?"

  • 1. Data: 2004-09-27 12:40:21
    Temat: "Przejęcie firmy?"
    Od: "Murof18" <m...@g...pl>

    Witam,
    właśnie wróciłem z Zus-u i dowiedziałem się, że renta socjalna którą dostaje
    (jescze przez 10 miesięcy) zostanie zawieszona jeśli założe działalność
    gospodarczą. W związku z tym pomyślałem aby działalność gospodarcza została
    założona "na" mamę. Jeśli by wszystko poszło po mojej myśli to za 10
    miesięcy kiedy już strace prawo do renty chciałbym "przepisać" firmę na
    siebie. Czy wogóle możliwe jest takie rozwiązanie? Jeśli tak to jakie są
    orientacyjne koszty?
    Bardzo zależy mi na tym aby w razie powodzenia mieć tą sama nazwe firmy.

    Pozdrawiam Kuba

  • 2. Data: 2004-09-27 14:10:14
    Temat: Re: "Przejęcie firmy?"
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    wszystko zalezy od formy organizacyjno prawnej.
    Przy wlasnosci prywatnej lub inaczej "osobie fizycznej prowadzacej
    dzialalnosc gosp" nazwa nie jest istotna, tak naprawde nie ma "firmy" liczy
    sie osoba czyli imie, nazwisko NIP itd. Nazwa jest sprawa wtorna. Dobrym
    przykladem jest tu kupno samochodu na tego typu fime- faktura jest na firme,
    ale dowod rejestracyjny na osobe fizyczna
    W tym jednak przypadku trzeba bedzie juz istniejaca DG (ta od mamy) zamknac
    i zalozyc nowa - twoja.
    Przy innych formach, np jednooosobowa sp. z.o.o. firmę można sprzedac i
    kupić z tym ze aby zalozyc sp. z o.o. trzeba miec kapital poczatkowy w wys
    50 tys zl.
    --
    Jackare
    Bytom.