PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przegrana sprawa?

  • 1. Data: 2004-05-11 19:13:25
    Temat: Przegrana sprawa?
    Od: "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Witam,

    Jakie moga byc konsekwencje przegranej sprawy w Sadzie Pracy ? Chodzi o to
    ze zarzut wobec pracodawcy jest trudny do udowodnienia. Czy w przypadku
    przegranej sad moze mnie obciazyc jakimis kosztami czy to na rzecz pozwanego
    czy tez na rzecz samego sadu?
    --
    Pozdrav

    Los Michalos

  • 2. Data: 2004-05-12 11:35:40
    Temat: Re: Przegrana sprawa?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > przegranej sad moze mnie obciazyc jakimis kosztami czy to na rzecz pozwanego

    Kodeks pracy:

    Art. 263
    § 1. Postępowanie w sprawach o roszczenia pracownika ze stosunku pracy jest
    wolne od opłat sądowych.

    § 2. Wydatki związane z czynnościami podejmowanymi w toku postępowania, o
    których mowa w § 1, ponosi tymczasowo Skarb Państwa.

    § 3. Sąd pracy w orzeczeniu kończącym postępowanie w instancji rozstrzyga o
    tych wydatkach, stosując odpowiednio przepisy o kosztach sądowych w sprawach
    cywilnych, z tym że obciążenie pracownika tymi wydatkami może nastąpić w
    wypadkach szczególnie uzasadnionych.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl