PracaGrupypl.praca.dyskusje › kończy mi się ważność paszportu

  • 1. Data: 2004-05-11 16:41:38
    Temat: kończy mi się ważność paszportu
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Aktualnie przebywam w Londynie. Kończy mi się ważność paszportu
    w czerwcu. Czy powinnam wracać, aby wyrobić nowy, czy mogę
    zostać do sierpnia?

    Me(l)Isa

  • 2. Data: 2004-05-11 17:00:34
    Temat: Re: kończy mi się ważność paszportu
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-11 18:41, osoba przedstawiająca się jako "Me(L)Isa"
    napisała co następuje:

    > Aktualnie przebywam w Londynie. Kończy mi się ważność paszportu
    > w czerwcu. Czy powinnam wracać, aby wyrobić nowy, czy mogę
    > zostać do sierpnia?

    Trochę NTG ale przecież już paszport niepotrzebny to sobie siedź :)
    Pod warunkiem oczywiście że masz ze sobą dowód osobisty bo jak nie to
    wracaj.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-05-11 17:10:44
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > Pod warunkiem oczywiście że masz ze sobą dowód osobisty bo jak nie to
    > wracaj.

    E, czemu zaraz wracaj, z tego co pamiętam to ważność paszportu dotyczy się
    wyjazdu z kraju, a jeśli ktoś jest za granicą to może go spokojnie używać i
    później bez problemu wrócić do kraju.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 4. Data: 2004-05-11 18:17:09
    Od: "k2" <k...@k...biz>

    Z tego ci się orientuję, to na paszport możesz wrócić nawet jak sie
    skończyła jego ważność!
    ... ale o tym to chba mówi prawo międzynarodowe...

  • 5. Data: 2004-05-12 06:03:32
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-11 19:10, osoba przedstawiająca się jako "MariuszR"
    napisała co następuje:

    > E, czemu zaraz wracaj, z tego co pamiętam to ważność paszportu dotyczy się
    > wyjazdu z kraju, a jeśli ktoś jest za granicą to może go spokojnie używać i
    > później bez problemu wrócić do kraju.

    IMHO dziwna trochę interpretacja. Przecież w ten sposób zostajesz bez
    dokumentów. Nieważny paszport nie jest dokumentem a żeby przebywać za
    granica musisz takowy posiadać. Wg Twojego rozwiązania możnaby wyjechać
    na parę dni przed końcem ważności i siedzieć za granicą przez lata nie
    posiadając paszportu.

    _ _ _

  • 6. Data: 2004-05-12 18:40:21
    Od: "Arek Karas" <a...@2...pl>

    Użytkownik "Me(L)Isa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Aktualnie przebywam w Londynie. Kończy mi się ważność paszportu
    > w czerwcu. Czy powinnam wracać, aby wyrobić nowy, czy mogę
    > zostać do sierpnia?
    No to szybciutko biegnij do polskiego konsulatu/ambasady, wypelnij papierki
    i czekaj na nowy.
    Trwa to do trzech miesiecy.

    Pozdr
    AK

  • 7. Data: 2004-05-12 20:20:41
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    "Arek Karas" :
    "Me(L)Isa"
    > No to szybciutko biegnij do polskiego konsulatu/ambasady, wypelnij
    papierki
    > i czekaj na nowy.
    > Trwa to do trzech miesiecy.

    To w końcu nadal obowiązują NAS w UNII paszporty czy wystarczać
    będą dowody osobiste?. I kiedy to nastąpi? Zapowiadano, że od maja 2004.
    Więc jest to nieaktualne? A Twoja informacja to jest na 100%?
    :-))
    Pozdrawiam
    Me(L)Isa

  • 8. Data: 2004-05-12 20:25:42
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    "Pe.Ka"

> [...]
    > granica musisz takowy posiadać. Wg Twojego rozwiązania możnaby wyjechać
    > na parę dni przed końcem ważności i siedzieć za granicą przez lata nie

    Eee, tu n ie chodzi o "zagranice", tu chodzi o kraje w Unii.:-))
    W niektórych już paszporty nie są konieczne do przekroczenia
    wystarczy mieć NOWY dowod osobisty.

    pozdrawiam
    Me(L)Isa

  • 9. Data: 2004-05-12 20:49:12
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-12 22:25, osoba przedstawiająca się jako "Me(L)Isa"
    napisała co następuje:

    > Eee, tu n ie chodzi o "zagranice", tu chodzi o kraje w Unii.:-))
    > W niektórych już paszporty nie są konieczne do przekroczenia
    > wystarczy mieć NOWY dowod osobisty.

    Dlatego właśnie napisałem żebyś wracała jeśli nie masz przy sobie dowodu
    :) Ale faktycznie jak to Arek zauważył możesz sobie załatwić papiury w
    konsulacie albo ambasadzie.

    _ _ _

  • 10. Data: 2004-05-12 21:06:18
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > wystarczy mieć NOWY dowod osobisty.
    tia... a stary nie jest obowiązującym u nas dokumentem??
    IMHO w UE do której przystąpiliśmy prawie wszędzie możemy przekraczać
    granicę mając przy sobie obowiązujący u nas dokument tożsamości.
    Wg ustaleń na dowód np nie da się wjechać do Irlandii.

    Fakt, ze bywaja kłopoty. Ale wystarczy interwencja w ambasadzie/konsulacie