PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przedstawiciel handlowy-wg.Was to dobry układ ?

  • 1. Data: 2003-04-18 06:52:50
    Temat: Przedstawiciel handlowy-wg.Was to dobry układ ?
    Od: g...@p...onet.pl

    Zauwazylem iz szanujace sie i rozwiniete firmy na rynku oferujac prace w
    charakterze przedstawiciela handlowego daja wszelkie srodki potrzebne do
    wykonywania zawody(zwykle samochod,tel,solidna podstawe...).
    Jest tez wiele firm chcacych wlasnej DG,auta,zarobki prowizyjne etc.-w zasadzie
    oferujac jedynie towar-to pachnie bardziej akwizycja-takie opinie widzialem na
    grupie.

    Mialem propozycje nastepujaca-wlasne autko,zarejestrowana DG-sam siebie
    zatrudniam,tyle ze firma oferuje zwrot ZUS-u,jakas podstawowa amortyzacja autka
    no i za wynajem lokalu-zarobki -wiadomo tyle ile wyciagne sam.
    Sadzicie ze to dobry uklad?-moze ktos pracujacy na podobnych zasadach podzieli
    sie swoimi spostrzezeniami,podpowie cos wiecej na temat zawierania w miare
    korzystnego ukladu z takim pracodawca..?
    Dzieki

  • 2. Data: 2003-04-22 08:50:10
    Temat: Re: Przedstawiciel handlowy-wg.Was to dobry układ ?
    Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl>

> [...]
    > sie swoimi spostrzezeniami,podpowie cos wiecej na temat zawierania w miare
    > korzystnego ukladu z takim pracodawca..?

    IMO to najgorszy układ z możliwych :
    - masz na głowie rozliczenia z ZUS, US a zatem także możliwe kontrole i inne
    "atrakcje"
    - nie masz urlopu
    - nie masz chorobowego (tzn. masz ale raczej w teorii)
    - nie masz terminu wypowiedzenia, umowę o współpracę można rozwiązać
    błyskawicznie
    - wydasz znacznie więcej na samochód niż otrzymasz, poza tym zużywa się i za
    to nikt nie zwróci,
    - jest jeszcze sporo minusów

    Dlatego odradzam. Ale ... jeśli nie masz innej oferty i zależy Ci na pracy
    to może warto spróbować.
    Zawsze można szukać lepszej oferty :)

    Przemysław

  • 3. Data: 2003-04-24 07:57:48
    Od: g...@p...onet.pl

    > IMO to najgorszy układ z możliwych :

    Myslalem ze zdarzaja sie gorsze np.takie gdy firma przykladowo proponuje
    jedynie zwrot ZUS-u........
    Ale moze faktycznie masz racje,lepszym wyjsciem zapewne bylaby umowa o prace i
    jakas stala podstawa.....z tym ze bardzo duzo propozycji wspolpracy w formie PH
    opiera sie na wspomnianych mi proponowanych zasadach.
    A moze ktos dostrzeze jeszcze jakies plusy takiej formy wspolpracy-chocby w
    jakim sektorze taka wspolpraca ma najwieksze szanse oplacalnosci itp.?
    Dzieki