PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze pilnie jaka odprawa ???

  • 1. Data: 2004-10-08 19:03:12
    Temat: Prosze pilnie jaka odprawa ???
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!!

    Zwracam sie do grupowiczow z prosba a mianowice zostalem zwolniony z
    przyczyn zakladu.Otrzymalem 1 miesieczna odprawe i wszystko bylo by ok ale
    tu mam problem ;

    Tak sie zlozylo ze dostalem ekwiwalent za nie wykorzystany urlop za 11 dni
    1008, 45 zł , w zwiazku z tym ze miesiac przewaznie ma 22 dni robocze.
    Odprawe oblicza sie tak samo jak ekwiwalent za urlop. Jezeli
    powinienem otrzymac odprawe w wysokosci 1 wynagrodzenia to mysle tak, ze
    skoro za urlop za 11 dni dostalem 1008,45 to odprawe powienienem miec za 22
    dni robocze tj 2016,90 zl.
    Odprawe dostalem w wysokosci 1350 zl tj tyle ile dokladnie wynosila moja
    stawka miesieczna.

    Moze sie myle ale prosze moze ktos mi wytlumaczy ile powinienem otrzymac i
    jak sie oblicza bo po co ma mnie Pracodawca zrobic w Bambuko

    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2004-10-09 15:32:24
    Temat: Re: Prosze pilnie jaka odprawa ???
    Od: "Lukas P" <w...@N...gazeta.pl>

    > Moze sie myle ale prosze moze ktos mi wytlumaczy ile powinienem otrzymac i
    > jak sie oblicza bo po co ma mnie Pracodawca zrobic w Bambuko

    Na podstawie tego co napisales za duzo powiedziec sie nie da
    ale mniej wiecej wyglada to tak ze ekwiwalent za urlop dostales bez ZUSu,
    odprawa (zakladam ze nie pomyliles z okresem wypowiedzenia) w twoim wypadku
    miesieczne tez powinna byc bez ZUSu czyli wiecej niz standardowo brales na
    reke miesiac w miesiac gdy pracowales, gdyz w tym wypadku pracodawca odejmuje
    od brutto tylko podatek a tobie daje pensje z zusem na reke
    I ta zasada generalnie dotyczy wszystkiego czyli jesli masz przykladowo czy
    miesieczny okres wypowiedzenia a zaklad pracy moze Ci go skrocic do miesiaca
    to za miesiac dostajesz pensje netto (pracodawca odprowadza ladnie zus) a
    dwie pensje dostajesz na reke z zusem bo pracodawca odprowadza tylko podatek
    (proste liczenie to brutto- 19% podatek)