PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze o porade w sprawie zarobkow

  • 1. Data: 2003-03-04 22:54:57
    Temat: Prosze o porade w sprawie zarobkow
    Od: "Marcin" <o...@p...fm>

    Zaczałem prace w małej firmie reklamowej. Najogólniej zajmuje sie
    projektowaniem i wykonawstwem reklam (praca w corelu, cięcie, wyklejanie,
    drukowanie itp)
    moja pensja ma być procentem od wartosci netto wykonanej pracy. Prosze
    grupowiczów o porade.Ile procent
    to powinno być, ile moge od pracodawcy żądac, czy jakiej minimalnej nie
    przekraczać

    Dziekuje, pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2003-03-06 19:16:41
    Temat: Re: Prosze o porade w sprawie zarobkow
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > grupowiczów o porade.Ile procent
    > to powinno być, ile moge od pracodawcy żądac, czy jakiej minimalnej nie

    Jeżeli z pracodawcą zawarłeś umowę kodeksową mam na myśli kp i masz staż pracy
    powyżej 2 lat to minimalne wynagrodzenie od 01.01. br. wynosi 800 zł.
    Jeżeli nie masz tego stażu pracy to zgodnie z
    Ustawą z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę
    (Dz. U. Nr 200 z 30 listopada 2002 r., poz. 1679)
    Art. 6.
    2. Do końca 2005 r. wynagrodzenie pracownika w okresie jego pierwszych dwóch
    lat pracy, z zastrzeżeniem ust. 3, nie może być niższe niż:
    1) 80% wysokości minimalnego wynagrodzenia - w pierwszym roku pracy;
    2) 90% wysokości minimalnego wynagrodzenia - w drugim roku pracy.
    3. Do okresów, o których mowa w ust. 2, wlicza się wszystkie okresy, za które
    była opłacana składka na ubezpieczenie społeczne lub zaopatrzenie emerytalne, z
    wyłączeniem okresów zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w celu
    przygotowania zawodowego.
    Jeżeli masz umowę cywilno prawną to zarabiasz tyle ile uzgodnicie. Pozdrawiam.