PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista w UK, certyfikaty jakie?

  • 1. Data: 2006-11-27 10:45:57
    Temat: Programista w UK, certyfikaty jakie?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Witam,

    Pracuje juz 3 rok w pewnej firmie, jako programista oraz studiuje na 4
    roku informatyke na Politechnice Poznańskiej. Za półtora roku będę
    "magazynierem" :)
    Tak myślę sobie dość poważnie nad wyjazdem do UK i jako, że mam jeszcze
    troche czasu zanim skończę studia, zastanawiam się jak powinienem sobie
    zaplanować edukację. Chodzi o ogólne certyfikaty np: z Javy lub C#.

    Czy ktoś wie, jak bardzo są one cenione na Wyspach? Jakie atuty są
    najbardziej pożądane przez tamtejszych pracodawców? Ewentualnie, gdzie się
    tego dowiedzieć? Chodzi mi raczej o opinie osób, które mają z tym jakieś
    doświadczenie, bo teoria a praktyka nie zawsze się pokrywają.

    Ogólnie, to: Język znam, doświadczenie z Javą i C/C++ mam, studia mam (na
    razie tylko inż.) co jeszcze do szczęscią mi jest potrzebne :), aby moja
    wartość na rynku wzrosła?

    Oczywiście abstrahuje od takiej kwestii, że nie ważne ile bym miał papierów,
    to jeszcze muszę być dobry :) Tą sprawę pomijam, załóżmy skromnie, że jestem
    dobry :)

    Pozdrawiam.

    M.

  • 2. Data: 2006-11-27 12:59:52
    Temat: Re: Programista w UK, certyfikaty jakie?
    Od: Piotr Kędziak <s...@e...com>

    Dnia Mon, 27 Nov 2006 11:45:57 +0100, MarlonB napisał(a):

> [...]

    > to jeszcze muszę być dobry :) Tą sprawę pomijam, załóżmy skromnie, że jestem

    Moim zdaniem jeżeli jesteś dobry to nic bardziej tego nie potwierdzi niż
    programy które pisałeś i twoja wiedza podczas rozmowy (nie koniecznie
    kfalifikacyjnej).... Certyfikaty to raczej sposób sprawdzenia siebie
    (przynajmniej dla mnie) i ew. wykazania widzy bardziej topornym ludziom.
    Jednak sądze że w UK nie będzie Ci to tak potrzebne jak w polsce. Moim
    zdaniem powinieneś przy okazji opracować jakis projekt "zabawkę" który
    pozwoli Ci pokazać to co umiesz czyli zrób to co byś chciał zrobić (np
    jeśli lubisz pisać edytory to napisz edytor ;) ) w którym będzieszm ógł
    zawszeć wszystko co najlepsze (jakieś zaawansowane funkcje których
    implementacja mozesz się pochwalić).

    Certyfikaty są dobre. Sam mysle nad nimi (tyle że języki inne ;) choć Java
    mogła by też sie przewinąć) a nawet doktoratem ale traktuję to jako sposób
    sprawdzenia siebie a nie coś co musze mieć by pracować. Oczywiście ułatwia
    to szybką ocenę Twoich zdolności ale w UK jest dużo wyższa kultura pracy (i
    przyjmowania do niej) więc będziesz miał czas pokazania swoich dobrych
    stron.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia.