PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawnik - informatyk. Co sadzicie o takim wyksztalceniu?

  • 11. Data: 2002-04-04 08:53:11
    Temat: Re: Prawnik - informatyk. Co sadzicie o takim wyksztalceniu?
    Od: "Tomasz Wasiuk" <T...@n...com.pl>

    > To są na tyle odległe i zarazem dziedziny, że jeśli będziesz chciał
    > się zajmowac naraz oboma

    Ja akurat myślałem o sytuacji, gdy studia prawnicze są "podbudową" do
    kolejnych studiów
    i do aktualnej pracy w zawodzie np. analityka-programisty.

    Wtedy z pewnością są pomocne.

    T.

  • 12. Data: 2002-04-04 09:10:39
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > mogę... ;-)
    > ale wiesz: nie widzę związku z moim pytaniem...
    > Po prostu uzasadnij swoją wypowiedź:
    > T.
    >
    > Studia daja slabe podstawy do prawdziwej pracy w firmie. Dopiero na
    konkretnym stanowisku laczy sie teorie z praktyka i "dociera" zawodowo..jedni
    krocej...inni cale zycie. Ja w takim polaczeniu widze jedyne uzasadnienie, ze o
    aplikanture ciezka i duza kancelaria moze wybrac takiego goscia, bo przy okazji
    przy sprzecie i sieci pomoze:).
    Chyba ze BSA lub policja..ale to tez praktycznie wykorzystanie jednego z
    zawodow, a drugi w stopniu takim, ze wystarczyloby przeszkolenie....prawnik
    potrafiacy na dysku odnalezc oprogramowanie pirakie lub informatyk oceniajacy
    samodzielnie ze znalazl nielegalny program.:)Albo informatyk w firmie
    uzasadniajacy, ze odnalezione oprogramowanie absolutnie nie jest pirackie:)

    Faktycznie sensowniejsze sa , zreszta bardzo popularne, polaczenia typu
    ksiegowosc-informatyka.

    W polaczeniu z postu, jeden z zawodow predzej czy pozniej bedzie hobby..moze
    nawet zaawansowanym..ale hobby.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 13. Data: 2002-04-04 09:24:55
    Od: freDZiK <f...@i...com.pl>

    chcialem Ci to wyjasnic na jakims przykladzie... ale koledzy mnie juz
    wspomogli...

    pozatym pracodawca widzac takie wyksztalacenie od sasa do lasa, moze
    sadzic ze sam nie wiesz czego chcesz.... i cie nie zatrudni....

  • 14. Data: 2002-04-04 09:46:53
    Od: "Tomasz Wasiuk" <T...@n...com.pl>

    > pozatym pracodawca widzac takie wyksztalacenie od sasa do lasa, moze
    > sadzic ze sam nie wiesz czego chcesz.... i cie nie zatrudni....

    nie jest tak źle, he he ;-))

    Ale zauważ jedno,
    podam Ci dwie suche definicje:

    <cytata>
    Synteza myślowa - operacja myślowa polegająca na łączeniu (scalaniu)
    wyodrębnionych podczas analizy myślowej elementów składowych pojęć,
    przedmiotów lub zjawisk."

    Analiza - (z greckiego "analysis" - rozbiór), rozkładanie,
    rozczłonkowywanie,
    rozwarstwianie pewnej całości (przedmiotu, zjawiska, idei, tekstu itp.),
    dokonywane w celach poznawczych -
    wyodrębnianie składających się na nią elementów i ustalanie natury wiążących
    je relacji,
    określanie struktury oraz cech zarówno całości, jak i poszczególnych części.
    Także rezultat powyższych zabiegów. Jedno z podstawowych narzędzi pracy
    naukowej.
    </cymama>

    Zauważ, że te definicje b a r d z o pasują i do pracy prawnika - jak i
    analityka-programisty.
    Dla jednego granicą są ramy prawa, a dla drugiego - możliwości kompilatora
    ;-)

    W związku z tym uważam, że w wielu przypadkach umiejętności nabyte podczas
    studiów prawniczych - bardzo pomagają...
    I nie jest to bynajmniej łączenie ognia z wodą...

    pozdrawiam

    T.

    BTW. Pozwalają np. na wyciąganie logicznych wniosków i n i e w y s y ł a
    n i e CV z treścią "znajomość Pascal, VB" na
    ogłoszenia "...tylko Java" - jak to się ostatnio zdarza wyedukowanym na
    politechnikach absolwentom ;-)))

  • 15. Data: 2002-04-04 12:10:41
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Tomasz Wasiuk" <T...@n...com.pl> wrote in message

    > Ja akurat myślałem o sytuacji, gdy studia prawnicze są "podbudową" do
    > kolejnych studiów
    > i do aktualnej pracy w zawodzie np. analityka-programisty.

    Analityk programista z prawem w background'zie? Bez sensu... Byciem
    prawnikiem niewie pogamaga w byciu analitykie, a juz programista zupelnie z
    prawem niewiele ma wspolnego...

  • 16. Data: 2002-04-04 12:15:43
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

> [...]
    podczas
    > studiów prawniczych - bardzo pomagają...
    > I nie jest to bynajmniej łączenie ognia z wodą...

    Niesty jednak jest to laczenie ognia z woda. Prawnik to jakby nie patrzec
    humanista, informatyk to scislak. Prawnik w swej pracy czasami posluguje sie
    logika, czesciej jednak, jego zadaniem jest PRZEKONAC druga osobe do swych
    tez (sedziego, lawnika, handlowca, prezesa itp.) Informatyk (zwlaszcza
    programista) nie ma mozliwosci przekonywac komputera do swoich oczekiwan, on
    je musi logicznie-scile wyluszczyc wszystko. Lepsze podstawy ma matematyk
    (dlatego informatykow uczy sie tez matematyki). Prawnik porusze sie w
    logice-lingwistyce czysto ludzkiej, a ta sie troche jednak rozni od tej
    bezlitosnie scislej logiki komputera...

  • 17. Data: 2002-04-04 12:38:31
    Od: "Tomasz Wasiuk" <T...@n...com.pl>

    >Niesty jednak jest to laczenie ognia z woda.

    Rozumiem, że nie teoretyzujesz, lecz znasz osobiście takie osoby - i stąd te
    wnioski?

    T.

  • 18. Data: 2002-04-04 12:49:11
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    > Rozumiem, że nie teoretyzujesz, lecz znasz osobiście takie osoby - i stąd
    te
    > wnioski?

    Zgadza sie, jedna z nich jestem ja sam...

  • 19. Data: 2002-04-04 13:10:32
    Od: "Tomasz Wasiuk" <T...@n...com.pl>

    > Zgadza sie, jedna z nich jestem ja sam...

    No, to - więcej wiary w siebie... ;-))

    Studia są przecież tylko pretekstem do samodzielnej, intelektualnej pracy.

    pozdrawiam
    T.

  • 20. Data: 2002-04-04 13:17:06
    Od: "Tomasz Wasiuk" <T...@n...com.pl>

    > (dlatego informatykow uczy sie tez matematyki). Prawnik porusze sie w
    > logice-lingwistyce czysto ludzkiej, a ta sie troche jednak rozni od tej
    > bezlitosnie scislej logiki komputera...

    Niektórzy prawnicy wolą (i lepiej się wtedy czują) bezlitosną, ścisłą logikę
    komputera, niż
    równie bezlitosną, ale niekiedy moralnie dwuznaczą linię obrony...
    T.