PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownicy z Bialorusi.

  • 1. Data: 2006-05-29 20:01:49
    Temat: Re: Pracownicy z Bialorusi.
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie, czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z zatrudnianiem legalnie
    > obywateli Bialorusi w Polsce? Jak trudno jest uzyskac stosowne pozwolenie,
    > jakie wymagania trzeba spelniać, ile czasu taka procedura trwa?
    > Poszukuję niewykwalifikowanych pracowników do pracy przy linni produkcyjnej,
    > jeśli to ma znaczenie w uzyskaniu pozwolenia, mam zamiar zapewnić im
    > mieszkania.

    tu masz ogolną wiedze na temat zatrudniania obcokrajowców
    http://www.infoobywatel.gov.pl/psu/3_3/index.html
    Podstawą do wydania zezwolenia jest stwierdzenie przez urzad pracy w miejscu gdzie
    masz firme, że nie jest w stanie dostarczyc Ci on ze swoich zasobów pracowników
    posiadających odpowiednie kwalifikacje. Natomiast kwalifikacjie i doswiadczenie,
    jakich Ty żadasz w zapytaniu w UP muszą dokładnie odpowaidac potem kwalifikacjom
    twojego obcokrajowaca. Reszta to czynnosci administracyjne wg opisu pod linkiem. UP
    bedzie dawal odpowiedz przez 2 tygodnie, z kompletem dokumentów na zezwolenie
    poczekasz z tydzien.
    Wojtek