PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca nie placi ZUS - czy ja cos trace ?

  • 1. Data: 2006-01-03 22:05:58
    Temat: Pracodawca nie placi ZUS - czy ja cos trace ?
    Od: "MK" <a...@W...gazeta.pl>

    Moj pracodawca nie placi ZUSu... nawet to rozumiem trudnosci...

    ale czy ja cos na tym trace....np nie bedzie placil prez 12 miesiecy odejde z
    tego zakladu pracy to skladki przepadna czy jak? czy poprostu mnie to nie
    interesuje i wszystko mi sie prawidlowo nalicza bo sie ZUS tym martwi?

  • 2. Data: 2006-01-04 07:42:57
    Temat: Re: Pracodawca nie placi ZUS - czy ja cos trace ?
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    MK napisał(a):
    > Moj pracodawca nie placi ZUSu... nawet to rozumiem trudnosci...
    > ale czy ja cos na tym trace....

    oczywiscie, ze tracisz. Czesc skladek od pracodawcy ZUS przelewa do OFE,
    a tam one procentują po to abyś nie umieral z niedozywienia bedac
    emerytem. Jesli pracodawca nie placi Ci skladek ZUS, to ZUS nie przelewa
    kasy na konto OFE. Proste.
    Takie przypadki najlepiej załatwić od razu, poki sie ma jeszcze kontakt
    z pracodawca. Kiedy odejdziesz z firmy pozostanie Ci tylko sąd pracy,
    czyli szarpanina i duzo poswieconego czasu z niewiadomo jakim skutkiem,
    bo sad prewnie uzna Ci ten okres jako składkowy, ale kto będzie
    faktycznie ściagal te forsę z pracodawcy: komornik czy Zus, tego
    nie wiem.

    Napisz pismo do ZUS z pytaniem czy dostajesz na twoje konto w ZUS
    skladki co miesiac od swego pracodawcy. Zus oficjalnie Ci napisze, że
    nie, wtedy masz papier, ktory wyraźnie stwierdza, że pracodawca zalega
    ze składkami. Wtedy mozesz z nim:
    - prowadzic negocjacje,
    - straszyc sadem,
    - zaniechac proby odzyskania skladek,
    i nie wiem która metoda jest najelpsza, bo jak sie zaprze pracodawca to...

    --
    czarny
    ============= www.ef2.prv.pl ==============

  • 3. Data: 2006-01-04 08:09:07
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Użytkownik MK napisał:
    > Moj pracodawca nie placi ZUSu... nawet to rozumiem trudnosci...

    LOL

    no tak - to go usprawiedliwia, dobre

    > ale czy ja cos na tym trace....

    rozum już straciłeś

  • 4. Data: 2006-01-04 17:33:04
    Od: "ZUSiek :)" <a...@o...pl>

    Poprzednik ma rację ale nie wie o jeszcz jednej rzeczy!

    Jeśli pracodawca mimo twoich staran nie zapłaci składek
    to one ci przepadają i tyle!

    Muszisz więc wystąpic do ZUS jak najszybciej z pismem o uzupelnienie stanu
    twojego indywidualnego konta o skladki tak jakby fikdyjny pracodawca placil ci
    najniższe wynagrodzenie.
    Czyli ZUS po prostu recznie wstawia ci na komcie takie kwoty, malo to ale
    zawsze lepiej niż nic!

    Musisz się zwrócić z dokładnym pytanmiem o taka mozliwość
    do najbliższego dobrze poinformowanego oddziału ZUS!

  • 5. Data: 2006-01-05 07:18:17
    Od: "www.multiofe.pl" <b...@m...pl>

> [...]
    > najniższe wynagrodzenie.
    > Czyli ZUS po prostu recznie wstawia ci na komcie takie kwoty, malo to ale

    ??????????

    system kapitałowy = liczy sie kapitał. ZUS nie zapisze ani złotówki ponad to co
    faktycznie otrzyma!

    http://www.multiofe.pl

  • 6. Data: 2006-01-05 08:07:05
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    www.multiofe.pl napisał(a):

    > system kapitałowy = liczy sie kapitał. ZUS nie zapisze ani złotówki ponad to co
    > faktycznie otrzyma!

    W ZUS działa kolegium, ktore po rospatrzeniu sprawy ma mozliwosc uznania
    okresu składkowego pracownika nawet jesli pracodawca nie wplacał
    składek. Jest to mozliwe, kiedy dysponuje sie umowami o pracę i
    świadectwem pracy (w przypadku gdy juz tam sie nie pracuje oczywiście).
    Mozliwe ale nie pewne niestety.

  • 7. Data: 2006-01-05 11:14:47
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    MK wrote:

> [...]
    > tego zakladu pracy to skladki przepadna czy jak? czy poprostu mnie to nie
    > interesuje i wszystko mi sie prawidlowo nalicza bo sie ZUS tym martwi?

    Podstaw sobie w tym tekscie "pensja" zamiast "skladki", zobacz jak
    fajnie abdurdalnie to zabrzmi i zastanów się jakie wtedy podjął byś
    kroki. Po czym równie poważnie potraktuj brak składek.

    "Moj pracodawca nie placi pensji... nawet to rozumiem trudnosci...
    ale czy ja cos na tym trace..."

    Ps. Widziałem w ZUSie jednego takiego. Okazalo sie ze facet nie jest
    ubezbieczony, nie przysluguja mu jakies tam swiadczenia i nie ma na ofe
    _nic_. Interesująca ale smutna scena.

  • 8. Data: 2006-01-05 11:20:21
    Od: "Kacper W" <a...@o...pl>

    i spiesz sie ...chyba przedawnienie takich spraw następuje po 5 latach....