PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca nie chce mi wyplacic pensji

  • 1. Data: 2003-06-09 15:09:57
    Temat: Pracodawca nie chce mi wyplacic pensji
    Od: "Halina" <h...@h...com>

    Jak w temacie. Od dwoch tygodni jestem na wypowiedzeniu, natomiast
    pracodawca ciagle zwleka z zaplatą naleznego mi wynagrodzenia i to
    kilka miesiecy wstecz (nawet do lutego - podczas trwania stosunku pracy,
    tez mial zaleglosci w placeniu mi wynagrodzenia, czesto dostawalam
    jedynie 100-200zlotych zaliczek na poczet przyszlych pensji).
    Czy jest jakis SKUTECZNY mechanizm prawny, ktory pozwolilby
    wyegzekwowac nalezne mi pieniadze ? Np. sąd pracy, czy tez moja
    sprawa bedzie rozpatrywana np. za pare lat ? Jaka jest procedura
    wszczecia postepowania przeciwko takiemu pracodawcy w
    powyzszym sadzie i czy to w ogole ma sens ?
    Czy ktos z Was ma jakies doswiadczenia w tym temacie ? Wydaje
    mi sie, ze odpowiedz moze byc istotna dla wielu osob, nie tylko
    dla mnie.

  • 2. Data: 2003-06-09 18:46:00
    Temat: Re: Pracodawca nie chce mi wyplacic pensji
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy ktos z Was ma jakies doswiadczenia w tym temacie ? Wydaje
    > mi sie, ze odpowiedz moze byc istotna dla wielu osob, nie tylko

    Piszesz, ze jesteś na wypowiedzeniu to natychmiast pisz skargę na pracodawcę do
    miejscowej Okręgowej Inspekcji Pracy może Ci zdąrzą pomóć, bo jak zostaniesz
    zwolniony to tylko sąd a to trwa dłużej. Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-06-10 09:31:20
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Sprawdź, czy jakaś firma zajmujšca się odzyskiwaniem długów nie zechce Cię
    wyręczyć w tym temacie. Mówie tu o firmie w pełni profesojnalnej. Należš Ci
    się też odsetki od niewypłaconego w terminie wynagrodzenia.

  • 4. Data: 2003-06-11 18:35:11
    Od: "AR" <...@...pl>

    Idziesz do inspektoratu pracy, tam są prawnicy, załatwią wszystko od ręki,
    tzn: podyktują ci skargę na pracodawcę i ją przyjmą. W ciągu kilku dni
    wysłana jest do pracodawcy kontrol w konsekwencji musi zapłacić chyba do 5
    tys za nie wypłacanie pensji w terminie. Jeśli po tej akcji pracodawca dalej
    nie wypłaca kasy. Zakładasz mu sprawę w sądzie pracy. Dostajecie poleconym
    (ty i pracodawca) wezwanie na rozprawę która ma się odbyc za jakiś miesiąc.
    Po dwóch lub trzech tygodniach pracodawca przelewa ci kasę na konto, ty
    wycofujesz sprawę (lub nie, jeśli zależy ci na odsetkach). Polecam od razu
    iść do sądu pracy chyba, że nie lubisz szefa i chcesz go pozbawic dodatkowej
    forsy. Ja swojego szefa nie lubiałem :) .
    Powodzenia.

  • 5. Data: 2003-06-11 19:55:55
    Od: "Mateusz" <m...@w...pl>

    hej
    czy mozesz sie ze mna skontaktowac via priv?
    nie moge do ciebie wyslac poczty na ...@...pl
    a na liscie nie chce wyciagac brudow bo moj pracodawca tez ja moze czytac
    pzdr
    mateusz