PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca mnie oszukuje! cd.

  • 11. Data: 2005-09-22 08:19:11
    Temat: Re: Pracodawca mnie oszukuje! cd.
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    lucik <l...@w...pl> napisał(a):

    errata:

    > Dzisiaj kiedy usłyszeliśmy, że jest już regulamin jeden z nas poszedł aby
    [...] pani ruszyla dzielnie do kierownika restauracji
    wrocila po jakis 15 minutach twierdzac, ze nic takiego nie maja :-]

    > W regulaminie jest napisane między innymi, że nie ma funduszu socjalnego
    > i firma nie wypłaca świađczeń urlopowych.
    [...] swiadczenia tez nie sa chyba obowiazkowe.

  • 12. Data: 2005-09-22 17:02:59
    Od: "lucik" <l...@w...pl>

    Użytkownik "lucik" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dzisiaj kiedy usłyszeliśmy, że jest już regulamin jeden z nas poszedł aby
    > go wziąć do przeczytania. NIESTETY! NIE WOLNO! Trzeba przyjść do gabinetu
    > dyrektora usiąść przy jego biurku i poczytać na miejscu. Nie można też
    > przyjść w kilka osób tylko pojedyńczo. W regulaminie jest napisane między
    > innymi, że nie ma funduszu socjalnego i firma nie wypłaca świađczeń
    > urlopowych. CIekawe jakie sankcje czekają tego, który poszedł poczytać to
    > dzieło. :( Mam wrażenie, że ten regulamin jest tylko dla nas, żeby nam
    > zamknąć gęby, natomiast gdyby doszło do kontroli to gdzieś w biurku jest

    Byłem dzisiaj w PIP. Zapisy w regulaminie są zgodne z prawem. Pracodawca nie
    musi wypłacać świadczeń urlopowych ani utworzyć wcześniej wspomnianego
    funduszu. Jest jednak pewien warunek. Na to musi zgodzić się załoga
    najczęściej w osobie przedstawiciela przez nią wybranego, który był
    współautorem regulaminu. Jeżeli chodzi o sposób udostępniania regulaminu to
    przepisy mówią: " w formie zwyczajowo przyjętej w firmie". Jedyne co jest
    nie tak to to, że aby regulamin był ważny, przedstawiciel załogi
    uczestniczący w tworzeniu regulaminu musi być przez załogę wybrany. Fakt ten
    stwierdza protokół zebrania z podpisami pracowników. Jeżeli takowego nie ma
    to prawdziwość regulaminu PIP podważa.
    Na razie nie będziemy wojować. W przyszłym tygodniu mamy dostać propozycję
    od obecnego szefa zmian płacowych. Zobaczymy o co mu chodzi. Jeżeli to znowu
    jakaś kombinacja sprawę regulaminu potraktujemy jako kartę przetargową do
    porozumienia w sprawie rozwiązania umowy.

  • 13. Data: 2005-09-22 18:55:33
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    lucik <l...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli to znowu jakaś kombinacja sprawę regulaminu potraktujemy jako
    > kartę przetargową do porozumienia w sprawie rozwiązania umowy.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    mam co prawda goraczke, ale nie wiem jak chcesz polaczyc kombinacje
    z regulaminem ze sprawa rozwiazania umowy. ja w kazdym badz razie
    nie widze punktu wspolnego. oswiec mnie jesli mozesz

  • 14. Data: 2005-09-22 19:45:04
    Od: "lucik" <l...@w...pl>

    Użytkownik "mhl999 " <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z regulaminem ze sprawa rozwiazania umowy. ja w kazdym badz razie
    > nie widze punktu wspolnego. oswiec mnie jesli mozesz

    Albo się dogadamy jak ludzie i pozwoli nam odejść za porozumieniem stron
    albo jeżeli będzie chciał na siłę nas zatrzymać składamy skargę do PIPu.

  • 15. Data: 2005-09-23 18:35:11
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    > Możesz być pewien, że macie przedstawiciela. Naszym jest żona dyrektora,
    > zatrudniona u nas lub kierownik, który sprząta dyrektorowi mieszkanie gdy
    > ten jedzie na urlop. W tym względzie wszystko zgodnie z prawem.

    Ale przedstawiciel nie musi konsultowac tego z załogą????
    Kto go wybiera????

    Heh
    życie :)