PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca Chce Mnie Oszukać! Help... › Pracodawca Chce Mnie Oszukać! Help...
    From: "_Re_na_ta_" <Renata@bez_spamu.not>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Pracodawca Chce Mnie Oszukać! Help...
    Date: Tue, 5 Dec 2006 20:30:12 +0100

    Witam

    To mój pierwszy post na forum, dlatego witam wszystkich :)
    Mam ogromne problemy z pracodawcą. Proszę Was o pomoc...

    31.01.2007 roku kończy mi się umowa o pracę na czas określony (zawarta na
    rok, wcześniej 3 miesięce umowa na okres próbny, oraz pół roku na czas
    określony).
    Pracodawca nie wywiązuje się ze swoich obowiązków (m.in. nie płaci
    nadgodzin), dlatego nie chcę podpisać z nim kolejnej umowy o pracę.
    W dodatku do umowy o pracę mam zawarty punkt brzmiący:
    "Pracownik zobowiązuje się do przepracowania 3 lat w naszej firmie od daty
    zakończenia ostatniego szkolenia. W przypadku wcześniejszego rozwiązania
    umowy, pracownik zobowiązuje się do pokrycia kosztów tego szkolenia."
    Odbyłam 3 szkolenia, ostatnie w lipcu 2006.

    1)Czy mam zwracać pracodawcy koszty tych szkoleń?
    2)Czy ewentualnie muszę zwrócić pracodawcy tylko koszt ostatniego szkolenia?
    3)Czy do kosztów szkolenia pracodawca ma prawo wliczyć: przeloty, diety,
    noclegi itp.?
    4)Czy pracodawca miał obowiązek przedstawić mi kosztorys przed każdym
    szkoleniem? (Teraz okazało się, że każde szkolenie kosztowało około 10 tys
    PLN - wcześniej było to 1500PLN)
    5)Czy jeżeli przed rozwiązaniem się umowy (wygaśnięciem z upływem
    31.01.2007) nie otrzymam czegoś w rodzaju "zobowiązania do zapłaty" z
    określoną kwotą, to moje zobowiązania z tytułu szkoleń przestają istnieć?
    6)Czy jeśli nie podpiszę kolejnej umowy, pracodawca będzie miał podstawę do
    pociągnięcia mnie do odpowiedzialności za jakieś (finansowe) straty firmy i
    umyślne działanie na jej niekorzyść?
    7)Czy jest przepis, który mówi, że powinnam otrzymać Regulamin Pracy firmy
    do osobistego użytku? (po podpisaniu mi go odebrano i nie mogę się o niego
    doprosić)

    Bardzo proszę o Wasze opinie. Może dziś wreszcie spokojnie zasnę...
    Renata