PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca zmianowa

  • 1. Data: 2005-05-05 09:17:13
    Temat: Praca zmianowa
    Od: Carrie <c...@w...epf.pl>

    Witam,

    mam problem, niewielki może, ale uciążliwy.
    W moim dziale pracuje obecnie 7 osób. Jedną z nich jest mój chłopak,
    którego zatrudniono kilka miesięcy temu, ja pracuję tu ponad dwa lata.
    Nigdy w tym dziale nie było pracy zmianowej, wszyscy przychodzili rano
    i pracowali do popołudnia, w nagłych wypadkach zostawaliśmy po
    godzinach albo ściągano nas w weekendy. Ostatnio szef wymyślił, że to
    nie jest dobry sposób i że wprowadzi zmiany, jedna od rana do 16,
    druga od południa do 20. Pomysł sam w sobie nie jest może zły, tylko
    tymi zmianami objęto wyłącznie dwie osoby - mnie i mojego chłopaka,
    inni pracują w starym trybie.
    Nas to męczy, bo w takim układzie niemalże mijamy się w drzwiach, i w
    domu, i w pracy. Nie po to staraliśmy się o pracę w tej samej firmie,
    żeby nie mieć dla siebie czasu :( Poza tym wychodzi nam to
    nieekonomicznie, ledwo co kupiliśmy samochód, żeby wreszcie bez
    stresów dojeżdżać do pracy i z niej wracać, a w tej sytuacji nie ma
    sposobu, żebyśmy razem z tego samochodu korzystali.
    Inna rzecz, że ta druga zmiana wydaje się być trochę bez sensu. Każda
    z osób w dziale zajmuje się czymś innym i pozostałe osoby nie bardzo
    mają szansę ją zastąpić, a człowiek na drugiej zmianie ma być po to,
    żeby w razie problemów te problemy naprawił. Tylko że jeśli coś się
    przydarzy projektowi koleżanki, to ja z nim nic nie zrobię, bo nie
    znam programu, na którym ona pracuje :> Jeszcze inna rzecz, że te
    zmiany trwają trochę ponad miesiąc i właściwie ani razu nie było
    przypadku, żeby "zmianowiec" był w firmie niezbędnie potrzebny. Praca
    w samotności ma swoje zalety, ale też rozleniwia i dekoncentruje, i w
    ogóle dość ponuro jest.

    I pytanie: jak to wszystko przedstawić szefowi, żeby zrozumiał i
    pozwolił nam ten system zmodyfikować? Na razie mam trzy pomysły: żeby
    zostało po staremu i w nagłych wypadkach będziemy na telefon, albo
    żebyśmy ja i mój chłopak pracowali na tej samej zmianie, albo żeby
    zmiany objęły też innych pracowników działu, wtedy my będziemy się
    mijać co kilka tygodni, a nie stale. Zmianę pracy też rozważamy, ale
    to ostateczność...

    Może macie jeszcze inne pomysły?

    Pozdrawiam, Carrie
    --
    [...] iloraz inteligencji tłumu równy jest IQ najgłupszego jego przedstawiciela
    podzielonemu przez liczbę uczestników.