PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca zdalna poza Polską

  • 1. Data: 2002-06-10 16:59:25
    Temat: Praca zdalna poza Polską
    Od: Piotr Piatkowski <k...@c...pl>

    Mam sporo ofert pracy za granicą, w tym dużo zdalnych - zwykle są to
    małe projekty, które w Polsce pewnie załatwiłoby się umową-zleceniem.

    Najczęściej dotyczą te oferty USA. O ile z wykonaniem pracy raczej nie
    miałbym problemu, o tyle nie mam za bardzo pojęcia jak można coś takiego
    rozliczyć. Raz - płatność za zlecenie (są konta, na które można wpłacać
    do Polski z USA?). Dwa - podatki (pewnie, można na czarno, ale jakby się
    działalność rozwinęła to pewnie zaraz by się ktoś "życzliwy" znalazł,
    wolę nie mieć kłopotów). Ktoś ma doświadczenia z takiej pracy?

    --
    Piotr Piątkowski, Kraków
    perl -le 's**02).4&9%4^[./4(%2^0%2,^([#+%2&**y%& -;^[%"`-{ a%%s%%$_%ee'

  • 2. Data: 2002-06-11 22:19:06
    Temat: Odp: Praca zdalna poza Polską
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr Piatkowski <k...@c...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ae2ltd$sed$...@d...ceti.com.pl...
> [...]
    > działalność rozwinęła to pewnie zaraz by się ktoś "życzliwy" znalazł,
    > wolę nie mieć kłopotów). Ktoś ma doświadczenia z takiej pracy?

    1. zglos w zeznaniu rocznym jako umowy o dzielo z 50% kup. Upewnij sie
    zreszta w Urzedzie Skarbowym -> umowa o dzielo z zagranicznym zleceniodawca.
    Chyba, ze masz wlasna firme, wtedy klasyczna fa + formalnosci exportowe
    (sad), ale oszczedzasz vat.

    2. pko sa na pewno przyjmuje, moze utworzyc subkonto do eurokonta w usd lub
    przeliczyc na pln. Pobiera jednak dosc spora oplate. Doswiadczenia pochodza
    z 2000 r.

    --

    pozdrawiam,

    glos