PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca zdalna

  • 11. Data: 2006-05-26 08:06:03
    Temat: Re: Praca zdalna
    Od: "mazi" <n...@g...com>

    Fakt - ciezko koordynowac, ale w dotychczasowych projektach sie
    sprawdzalo, nadal dobrze funkcjonuje i...sie oplaca.
    A tak na marginesie glównego watku...który z systemów(zdalny vs.
    tradycyjny) moze byc dla Was bardziej kuszacy? Przy zalozeniu, ze
    warunki finansowe sa identyczne(z tymi z duzych miast tez)

    pzdr
    Tomek

  • 12. Data: 2006-05-26 08:32:40
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    26 May 2006 01:06:03 -0700, użyszkodnik "mazi" <n...@g...com>
    napisał:

> [...]
    > tradycyjny) moze byc dla Was bardziej kuszacy? Przy zalozeniu, ze
    > warunki finansowe sa identyczne(z tymi z duzych miast tez)

    zadałeś czysto akademickie pytanie

    wlaśnie o to chodzi w pracy zdalnej ze można pracować na stanowisku
    którego nie ma u mnie w mieście, nie trzeba się przeprowadzać a więc
    odpadają koszty wynajmu mieszkania/pokoju, nie odrywa się człowiek od
    dotychczasowego swojego środowiska (dosyć istotny element), zaś
    pracodawca może znaleźć lepszego pracownika za te same pieniądze co u
    siebie w mieście, nie musi inwestować w sprzęt, najem pomieszczeń i
    tak dalej i tak dalej.

    Oczywiście zdalne kierowanie zasobami ludzkimi to jest pewna
    umiejętność którą nie każdy posiada i wydaje się trudniejsze od
    kierowania pracownikami z którymi ma się osobisty kontakt codziennie

    --
    futszaK
    601061867

  • 13. Data: 2006-05-26 09:40:13
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    mazi wrote:

> [...]
    > tradycyjny) moze byc dla Was bardziej kuszacy? Przy zalozeniu, ze
    > warunki finansowe sa identyczne(z tymi z duzych miast tez)

    Oczywiście, że tradycyjny. Niby dlaczego miałbym sobie robić śmietnik
    przez 8 godzin w domu, jeśli mogę go zrobić w biurze?;) Biuro jest od
    pracy, dom od rodziny i odpoczynku. Łączenie tego, jeśli nieuzasadnione,
    wydaje się zwykle nie najlepszym pomysłem.

    A odnoście pracy zdalnej vs lokalnej - większe projekty nie sposób
    prowadzić z ludźmi, którzy się nie widzą. "collaboration" - to hasło na
    dziś :).

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 14. Data: 2006-05-26 12:10:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    mgl napisał(a):

> [...]
    > pracy, dom od rodziny i odpoczynku. Łączenie tego, jeśli nieuzasadnione,
    > wydaje się zwykle nie najlepszym pomysłem.

    He, zależy od podejścia. Bo po co mam codziennie rano się wbijać w
    ubranie (gdzieniegdzie wymagają garniturów nie wiadomo po co), tracić
    czas na dojazd, zaparkowanie (jeżeli mam samochoód), organizować sobie
    prowiant lub płacić grube pieniądza za jakieś podłe a drogie żarcie,
    martwić się czym wrócę jeżeli praca się przeciągnie do późnych godzin
    (jeżeli się nie ma samochodu), skoro mogę sobie wstać, siąść do roboty,w
    czasie jak się coś większego kompiluje zrobić kawę, ubrać się na wieczór
    jak ktoś przyjdzie itd.... :)

    p. m.

  • 15. Data: 2006-05-26 13:47:14
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    mvoicem wrote:
> [...]
    > (jeżeli się nie ma samochodu), skoro mogę sobie wstać, siąść do roboty,w
    > czasie jak się coś większego kompiluje zrobić kawę, ubrać się na wieczór

    Nie wiem, gdzie pracowałeś, ale nawet w dużych korporacjach
    rozpoznawalnych na całym świecie nikt nie każe pracować
    projektantowi-programiście J2EE w garniturze, a kawa czy lody podczas
    kompilacji projektu nikogo nie dziwią, bo wokół wszyscy dobrze to
    rozumieją. Jeśli praca przeciąga się do godzin nocnych to jest to znak,
    że trzeba zmienić pracodawcę. Na dobre jedzenie na mieście też na pewno
    Cię stać, więc nie wiem, skąd to narzekanie :).

    I jest jeszcze jedna sprawa - niektórzy nie lubią pracować zamknięci w 4
    ścianach swojego domu, ale potrzebują kontaktu i interakcji z innymi. Co
    więcej: projekty IT, jak każda inna działalność projektowa, wymaga
    częstych konsultacji i wspólnego rozwiązywania zadań. Do klepania
    samodzielnego stronek w HTML i PHP praca zdalna na pewno jest OK, ale
    niespecjalnie jestem sobie w stanie wyobrazić poskładanie dużego systemu
    J2EE przez pracowników, którzy nie widzą się na oczy. A sam, żeby nie
    było, przez 2 lata pracowałem zdalnie.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 16. Data: 2006-05-26 14:15:56
    Od: "frykow" <f...@w...pl>

    mvoicem napisał(a):
    > He, zależy od podejścia. Bo po co mam codziennie rano się wbijać w
    > ubranie (gdzieniegdzie wymagają garniturów nie wiadomo po co), tracić

    Pozostaje jeszcze, wcale niebanalna kwestia samodyscypliny. Pracowałem
    dosyć długo właśnie jako freelancer w domu, teraz pracuję u kogoś
    w biurze - i co? nie ma porównania co do mojej wydajności, praca pod
    presją szefa idzie mi znacznie szybciej a co więcej przynosi więcej
    przyjemności! Są to na pewno sprawy indywidualne i ktoś inny może
    mieć zupełnie inne odczucia.

    Ale nie ma nic przyjemniejszego jak wrócić po pracy do domu - domu w
    którym się wypoczywa a nie pracuje.

    frykow

  • 17. Data: 2006-05-26 17:03:31
    Od: "mazi" <n...@g...com>

    Gdzies sie przewinal temat hr w zdalnej - jednak duzymi projektami
    tez da sie zarzadzac. To kwestia dobrej organizacji i odpowiednich
    narzedzi...
    A plan jest taki: wies, spokój, cisza, komputer, siec i wiatr z
    glowy
    No i niezaleznosc duzo wieksza - moj czas i moje miejsce, czyli
    pracuje kiedy i gdzie chce. JJednoosobowa firma...prawie
    Zastanawia mnie tylko kwestia wymiany doswiadczen, szkolen i czy
    aby(znajac moje podejscie) nie za bardzo wkrece sie w temat, bo
    jak czasem poplyne...Jesli, to co robie, to moja pasja...znikam na
    dluuuugie godziny heh
    Jak na razie jest ok:)

  • 18. Data: 2006-05-29 10:19:43
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    Witam

    Ukrainiec tu przyjedzie, popracuje za 1/3 i wroci do swojego kraju wydac to.
    Jakie bede tego skutki dla gospodarki (wyciagania pieniedzy za granice)?
    Wyglada to na pewna nielogicznosc. Jak ten system dziala? Paradoks? Co z
    tego ze zagranica beda pieniadze, ale nikt tam nie bedzie pracowal? Beda
    krasc?

    P. M.

  • 19. Data: 2006-05-29 10:27:56
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    PioM wrote:
> [...]
    > Wyglada to na pewna nielogicznosc. Jak ten system dziala? Paradoks? Co z
    > tego ze zagranica beda pieniadze, ale nikt tam nie bedzie pracowal? Beda

    Obawiam się, że taki raczkujący outsourcing nie ma jeszcze wpływu na
    makroekonomiczne wskaźniki :)

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 20. Data: 2006-06-04 18:15:13
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    Teoretycznie praca zdalna jako odmiana przetwarzania rozproszonego, moze
    miec duze znaczenie w informatyce, gdzie produktem jest informacja, ktora
    mozna latwo przeslac na duze odleglosci, wiec praca zdalna wydaje sie tutaj
    dobrym pomyslem. Co innego w przemysle ciezkim, gdzie koszty transportu
    surowcow i produktow, a takze maszyn moglyby byc zbyt duze.