PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca zagranicą - dyplom

  • 1. Data: 2004-04-16 06:25:27
    Temat: Praca zagranicą - dyplom
    Od: Adam <n...@p...fm>

    Witam!
    Czy aby szukac pracy zagranicą potrzebuje potwierdzenia dyplomu i
    swiadectwa maturalnego w polskim ministerstwie edukacji, czy wystarczy
    tlumaczenie tych dokumentow od tlumacza przysieglego?

    pozdrawiam
    adam

  • 2. Data: 2004-04-16 07:09:42
    Temat: Re: Praca zagranicą - dyplom
    Od: Full Name <d...@o...pl>

    On Fri, 16 Apr 2004 08:25:27 +0200, Adam <n...@p...fm> wrote:

    >Czy aby szukac pracy zagranicą potrzebuje potwierdzenia dyplomu i
    >swiadectwa maturalnego w polskim ministerstwie edukacji, czy wystarczy
    >tlumaczenie tych dokumentow od tlumacza przysieglego?

    ;-) ja pracowalem juz w USA (15 miesiecy), Niemczech (od Listopada) a
    we wtorek wyjezdzam do Anglii i jeszcze zaden moj pracodawca nie
    zapytal nawet o moj dyplom!

    wiec moja odpowiedz brzmi: zeby szukac pracy nie musisz niczego
    potwierdzac ani tlumaczyc - jak juz znajdziesz pracodawce, ktory
    zechce Cie zatrudnic - wtedy bedziesz sie zastanawial jak mu udowodnic
    to, czego bedzie wymagal...

  • 3. Data: 2004-04-16 07:11:20
    Od: Full Name <d...@o...pl>

    On Fri, 16 Apr 2004 09:09:42 +0200, Full Name <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    >potwierdzac ani tlumaczyc - jak juz znajdziesz pracodawce, ktory
    >zechce Cie zatrudnic - wtedy bedziesz sie zastanawial jak mu udowodnic

    a - dodam jeszcze tyko, ze zawsze pracowalem jako "inzynier", gdzie
    teoretycznie przynajmniej wyksztalcenie ma jakies znaczenie ;-)

  • 4. Data: 2004-04-16 08:36:05
    Temat: Re: Praca zagranicš - dyplom
    Od: Adam Durok <a...@f...com.pl>

    Full Name wrote:

> [...]
    > potwierdzac ani tlumaczyc - jak juz znajdziesz pracodawce, ktory
    > zechce Cie zatrudnic - wtedy bedziesz sie zastanawial jak mu udowodnic

    ale wlasnie wolalbym sie wczesniej przygotowac. bo jesli przetlumacze
    sobie tylko przysiegle, a pozniej okaze sie ze trzeba pieczatke z
    ministerstwa edukacji to musialbym specjalnie jechac po to do warszawy...

    adam

  • 5. Data: 2004-04-16 11:07:34
    Od: "JC" <j...@d...net>

    "Adam Durok" <a...@f...com.pl> wrote in message
    > ale wlasnie wolalbym sie wczesniej przygotowac. bo jesli przetlumacze
    > sobie tylko przysiegle, a pozniej okaze sie ze trzeba pieczatke z
    > ministerstwa edukacji to musialbym specjalnie jechac po to do warszawy...

    To zaleze gdzie bedziesz szukal pracy. Na ogól w firmach prywatnych jest
    tak, jak kolega wyzej opisal : interesuje ich co umiesz, a nie jakie masz
    papiery i przez kogo poswiadczone. W instytucjach panstwowych papiery
    najczesciej maja znaczenie, ale czy warto wyjezdzac po to by pracowac za
    pensje urzednicza za granica ? Relacje wynagrodzen urzedasów do wynagrodzen
    w firmach prywatnych sa podobne jak u nas: jeden do kilku, a i o taka posade
    cudzoziemcowi bedzie trudniej.

    JC

  • 6. Data: 2004-04-16 14:26:51
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "Adam" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > swiadectwa maturalnego w polskim ministerstwie edukacji, czy wystarczy
    > tlumaczenie tych dokumentow od tlumacza przysieglego?

    Hehe - widac polskie nawyki :)
    Za granicą zapytają się Ciebie co umiesz i co potrafisz, a nie czy masz
    dyplom (no chyba że masz dyplom uczelni typu Oxford czy Harvard - ale tego
    tłumaczyć nie trzeba, albo że chodzi np o pracę lekarza - gdzie kwalifikacje
    muszą być potwierdzone).

    To tylko w Polsce papier wszędzie jest potrzebny...

  • 7. Data: 2004-04-16 16:50:38
    Od: "Kasia Baranowska" <g...@h...com>

    Z tego co wiem, to w kazdym kraju Unii inne są wymogi na ten temat. Zajrzyj
    na stronę www.gazeta.pl, ostatnio wyczytałam tam adresy instytucji, ktore
    zajmuja sie nostryfikacja dyplomow. Jesli chodzi o tłumaczenie, to musi byc
    potwierdzone u notariusza.

  • 8. Data: 2004-04-16 17:12:13
    Od: "m...@c...tk" <1...@-...com>

    "Kasia Baranowska" <g...@h...com> wrote in message
> [...]
    > na stronę www.gazeta.pl, ostatnio wyczytałam tam adresy instytucji, ktore
    > zajmuja sie nostryfikacja dyplomow. Jesli chodzi o tłumaczenie, to musi

    zatem wymagania roznia sie w zaleznosci od kraju..
    w Wlk Brytanii zajmuje sie tym organizacja, lub firma (status dosc niejasny)
    o nazwie UK Naric, wystarczy im tlumaczenie przysiegle z polski, a
    najprawdopodobniej jakiekolwiek, byleby byla pieczatka ;)
    ALE o ile pamietam tlumaczenie nie jest wymagane przy glownych jezykach
    (francuski, niemiecki, hiszpanski i... rosyjski).
    Za przyjemnosc "przeniesienia" polskiego dyplomu mgr na brytyjski... B.A.
    (tak!), licza sobie ok 30 funtow.

    natomiast wracajac do tematu... jesli nie masz dyplomu lokalnego, lub
    miedzynarodowego, to tlumaczenie i odniesienie do lokalnych stopni niewiele
    pomaga. Ale przy skladaniu podania o powazna prace i w powaznej instytucji
    mysle, ze jednak warto cos takiego miec.

    marek