PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca za granicą, pomocy!

  • 1. Data: 2004-03-03 07:07:44
    Temat: Praca za granicą, pomocy!
    Od: "Tomi" <t...@w...pl>

    Witam!

    Mam pytanie, firma niemiecka zaproponowała mi pracę. Oferują zakwaterowanie
    oraz uposażenie w wysokości 1.300 Euro/mies. W związku z powyższym mam
    pytanie, jak wygląda sprawa podatków w Niemczech, czy płaci się jeszcze
    jakieś podatki w Polsce itd. Chodzi mi o wszystkie sprawy finansowe.

    Z góry dzięki, pozdrawiam, Tomi

  • 2. Data: 2004-03-03 08:02:01
    Temat: Re: Praca za granicą, pomocy!
    Od: "Lord_Bestia" <l...@t...pl>

> [...]
    > pytanie, jak wygląda sprawa podatków w Niemczech, czy płaci się jeszcze
    > jakieś podatki w Polsce itd. Chodzi mi o wszystkie sprawy finansowe.

    zdaje sie, ze Polska i Niemcy maja podpisane umowy o unikaniu podwojnego
    opodatkowania

    Podatek dochodowy od osob fizycznych
    Stawki podatku dochodowego sa progresywne i zalea od statusu osoby
    placacej podatek. Rozroznia sie osoby indywidualne i pozostajace w zwiazku
    mazenskim.
    Stawki podatku dla osob pozostajcym w zwiazku malzenskim przedstawiaja sie
    nastepujaco:

    - 0 do 11 232 DEM - 0%
    - 11 233 do 16 037 DEM - 19%
    - 16 038 do 240 083 DEM - progresywne 19-51%
    - 240 084 DEM - powyzej 51%

    System ubezpieczem spolecznych
    Ubezpieczenie spoleczne stanowia nastepujace rodzaje ubezpieczen:
    - ubezpieczenie zdrowotne - 6,75%,
    - ubezpieczenie emerytalne - 9,65%,
    - ubezpieczenie na rzecz bezrobotnych - 3,25%.

    te informacje znalezlem w broszurce wydanej przez Polska Agencje Rozwoju
    Przedsibiorczosci.. niestety nie byl podany rok wydania....

    wiecej info powinno byc na:

    Bundesfinanzministerium, Referat Presse und Information
    Wilhelmstr. 97
    D-11016 Berlin
    tel. + 49 30 22 420
    http://www.bundesfinanzministerium.de

    --
    Pozdrawiam,

    L e s z e k
    ---
    odpowiadajac USUN_TO z adresu
    remove USUN_TO if you want to reply

  • 3. Data: 2004-03-03 08:20:08
    Od: "JC" <j...@d...net>

    "Lord_Bestia" <l...@t...pl> wrote in message
    > zdaje sie, ze Polska i Niemcy maja podpisane umowy o unikaniu podwojnego
    > opodatkowania
    >
    > Podatek dochodowy od osob fizycznych

    [ ... ciach ... ]

    Dodam tylko, ze to dotyczy lat, w których 100% dochodów osiagalo sie w
    Niemczech. Jesli w danym roku zarobilo sie w PL choc zlotówke, to niestety
    trzeba sie rozliczyc (takze) z polskim fiskusem, czyli najczesciej doplacic
    róznice miedzy wysokoscia podatku zaplaconego w Niemczech a wyliczonego w
    Polsce na podstawie lacznych dochodów osiagnietych w obu krajach.

    JC

  • 4. Data: 2004-03-03 16:45:25
    Od: "joachim schneider" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,